Wat kan je aan je borsten doen als ze niet volledig gegroeid zijn?

Ik ben een meisje van 16 jaar en weet me echt geen raad meer. Ik ben 4 jaar lang gepest omdat ik geen borsten heb en een hangende kont. Nou doe ik voor mijn kont oefeningen maar daar ging het niet om. Ik heb meer mannelijke hormonen dan vrouwelijke en daardoor zijn mijn borsten niet (volledig) gegroeid en gaan ze dat ook niet meer. Ik voel me dik en niet vrouwelijk omdat ik alleen maar een buikje heb en me net een man voel.. Wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou een afspraak maken met je huisarts, die weet meestal wel raad met deze problemen en kan je eventueel doorverwijzen.

Het beste antwoord

Stap met dit probleem naar je huisarts, deze zal je begrijpen en onderzoeken naar eventuele andere oorzaken. Hij/zij kan je ook veel advies geven wat je het beste kan doen. Mochten er echt drastische beslissingen genomen moeten worden kan hij/zij je hier ook over adviseren.

Ook kan het zijn dat je lichaam later is begonnen met groeien, of dat (het lijkt dat) sommige delen gewoon niet zo snel meegroeien. En al vanaf je 12de gepest? Bij veel meisjes is dan nog helemaal niks te zien!

Gewoon bij twijfel en vragen naar de huisarts. Vaak hebben deze ook een apart vrouwenspreekuur voor alle vragen die met vrouw-zijn te maken hebben.