Hoe groot is de kans op "overtollige huid" als je 50 kilo afvalt?

Ik vraag mij af hoe groot de kans op loshangde huid/overtollig vel is als je van 103 kilo naar 53 kilo wil gaan afvallen?
Tot mijn 17de altijd 53 kilo geweest, toen gaan binge eten (binnen 10 jaar 50 kilo aangekomen) en weeg nu dus 103 kilo (met enorme hangbuik)

Zou je dit evtueel kunnen tegengaan door tijdens het afvallen goed te sporten, of ben je gewoon gedoemd om overtollig huid als resultaat van het afvallen te krijgen (lees hetgeen wat je dus operatief moet laten verwijderen)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sporten is zeker goed,liefst onder begeleiding,ben bang dat die hangbuik ,niet vanzelf weg zal gaan ook niet met sporten,
Ritsuka
7 jaar geleden
Geleidelijk afvallen en goed blijven sporten kan helpen, maar je gaat sowieso wel extra vel houden denk ik.
Rieneke1
7 jaar geleden
Je bent geen 17 meer, en 53 kg lijkt niet realistisch, tenzij je maar 1 meter 50 lang bent.
Zou 73 kg niet een prima gewicht zijn? Als je met overleg afvalt, dus rustig aan en met voldoende verzorging van je huid, dan zal het met loshangend vel vermoedelijk wel meevallen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als er echt een hangbuik is, is die kans zeer groot.
Dan wordt het een afweging:
Hoe rustiger aan je doet hoe meer tijd je huid heeft om zich aan te passen. Denk dan aan een kilo per maand, maar dan ben je dus 4 jaar bezig.
Afhankelijk van hoe het er nu uitziet, kan je kijken af je de tijd neemt of het sneller doet als het toch bijna zeker overtollige huid wordt. 53 kg is inderdaad wel weinig, zeker als je gaat trainen, wat ik aanraadt, zal je meer spieren krijgen en daardoor een beter figuur. Die spieren wegen ook wat.

Antwoorden (2)

Allereerst is het een enorme klus die je uiteraard niet te licht moet zien, als 'ff doen' , als je het zo ziet, is de kans dat er heel veel/ teveel huid overblijft enorm groot.

Als je het onder begeleiding (diëtist) aanpakt en daarbij op een verantwoorde goede manier beweegt/sport kun je een heel eind komen.

Twee dingen:
() vergis je niet in de moeite die het je kan kosten, om niet te lijnen maar voorgoed 'anders' te gaan eten
() vergeet niet dat je absoluut moet sporten, moet bewegen anders heb je helemaal geen kans van slagen
Dit gezegd hebbende, is het afhankelijk van wat je in hoeveel tijd wilt realiseren.

Niet iedereen zal het lukken, jij zit nog aan de goede kant van de 30!! Dit is het moment om te beginnen absoluut, maar wel met hulp en met beleid. Verwacht geen wonderen, je zult er hard voor moeten werken, maar dan maak je een kans.

Bovendien, als het niet meteen zou lukken, kun je een pauze nemen, als je er maar rekening mee houdt dat je niet gaat jojo-en. Dat zou zo jammer zijn.

Het is afhankelijk van je manier van aanpak. De kans is groot dat de overtollige huid die overblijft tijdens het afvallen , zeker niet snel , maar ook niet volledig want door al het gewicht OPGEREKT, verdwijnt. Je enige kans is op de goede manier ANDERS ETEN + SPORTEN. Dit houdt in dat je eigenlijk elke dag naar de 'sportschool' moet. Kies een fysiotherapie praktijk met eigen sportschool en vraag een gesprek aan. Kies ook een diëtist die je helpt met een op maat (jouw gewoonten/ voorkeuren) geschreven leefregel (dieet) om de grootst mogelijk kans van slagen te creëren. Er zijn vrouwen die het gelukt is. Hoe jonger hoe meer kans, vandaar mijn opmerking 'goede kant van de 30'!

Antwoord

Er is een kans op overtollige, hangende huid; hoe groot is moeilijk te bepalen.
Het kan, maar er is zeker een kans van slagen. Deze is afhankelijk van je plan van aanpak, hulp, leeftijd en doorzettingsvermogen.
Vergeet niet dat je in 10 jaar aangekomen bent, dus verwacht geen wonderen binnen een bepaalde tijd, reken op (langzaam) misschien (hopelijk) een 2-jaren plan, dat is gezond(er) dan een 'doen we ff in een jaartje' idee.

Vergeet niet goed advies op te volgen van deskundigen. Succes!!

Toegevoegd na 9 minuten:
Cosmetische buikwandcorrectie wordt in principe niet vergoed.
https://www.zorgverzekeringwijzer.nl/zorgvergoedingen/buikwandcorrectie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Door net een andere vraag te hebben voorzien van een antwoord weet ik een kort antwoord op jouw vraag.

Blijkbaar is meer dan een en een halve kilo per week afvallen negatief voor het krijgen van losse vel. Maximaal een kilo is aangeraden.

Als je tussen het vermageren door je vel ook de kans geeft om zich altijd te herstellen, dan verminder je de kans op veel overtollig vel.
Maar de kans blijft altijd wel bestaan.