Wat doen tegen pijn in je gewrichten na buikgriep?

Ik ben de afgelopen week goed ziek geweest door de buikgriep. Het lijkt allemaal een beetje weg te trekken maar ik heb nu wel last van mijn vinger gewrichten en pols. Ik heb al moeite met flesjes opendraaien en spullen optillen.

Iemand die weet hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K
Cryofiel
7 jaar geleden
Pijn in de gewrichten is een bekend bijverschijnsel van een fikse (virus)infectie. Gaat vanzelf over.

Antwoorden (2)

Je zou wat Ibuprofen kunnen nemen,begin met 200mg(tot ev 400mg)
fremar
7 jaar geleden
Ik zou aanraden per 24 uur 6 paracetamol (500mg) te gebruiken. Beetje verdeeld over de dag innemen (2 per keer). Helpt dit niet dan zou ik pas overgaan op Ibuprofen. Deze laatste heeft veel meer bijwerkingen dan paracetamol.

Hartelijke groet,
Peter

Beterschap trouwens!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Bijna de maximum dosis paracetamol per dag voor wat gewrichtspijn? http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/156416-hoeveel-paracetamol-per-dag-is-nog-gezond.html
Vind ik wat veel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vind ik bij deze klachten niet. Natuurlijk wel meteen afbouwen wanneer de klachten minder worden.