Is het normaal als je bij een nieuw kunstgebit bijna niet terecht kunt bij je tandprotheticus als je last hebt van blaren en drukpunten?

Mijn tandprotheticus vindt me blijkbaar een zeur als ik iedere week een keer bel de eerste weken omdat ik het gebit niet kan inhouden ivm drukpunten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
7 jaar geleden
Nee, hij heeft geen goed werk geleverd, en geeft belabberde service. Blijkbaar zit hij niet om klandizie verlegen, dus voor een nieuw gebit zou ik zeker iemand anders contacteren tegen die tijd. Voor nu gewoon aanhouden, want je hebt recht op een goed passend gebit.

Antwoorden (1)

Hoe vaak is 'iedere week een keer de eerste weken'? hoeveel weken?
word je iedere keer wel geholpen?
Te weinig informatie.

De vraag "Is het normaal als je BIJNA niet terecht kunt ...etc." oftewel "wat is normaal"? Is relatief.

[Mijn eigen ervaring met precies hetzelfde resulteerde in het moeten bijbetalen omdat het 'te lang geleden was' en ik had dit 'eerder moeten aangeven."]

Mijn ANTWOORD is, dat het de eerste weken aangeven van problemen met een nieuwe prothese (kunstgebit) ZEKER moet gebeuren, omdat je anders als 'te laat' gekwalificeerd wordt en ...dan kun je bijbetalen voor het benodigde ...extra werk ...dan valt het ineens niet meer onder je verzekering , volgens de tandtechniker. Als je hier problemen mee ervaart, is het wellicht een goed idee om contact op te nemen met de tandarts (via welke je bij deze tandtechiker klant bent geworden EN met de verzekering. Vraag advies hoe te handelen.

Antwoord
Ja natuurlijk moet je terug als je last hebt van pijn en blaren in je mond, dan zit het nieuwe kunstgebit nog niet goed, moet het nog aangepast worden.

Nee, het is niet normaal dat je bijna niet terecht kunt met je problemen, wanneer je er zo'n last van hebt.