Over 2 dagen een allergietest bij een dermatoloog in het ziekenhuis, wat gaan ze doen? wat houdt dat in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarschijnlijk krijg je allemaal prikjes op je arm die de stoffen bevatten waar de meeste allergieen uit voortkomen.dan kijken ze op welke stoffen je reageert.

Op deze site vind je allerlei informatie over de Dermatoloog. http://www.huidinfo.nl/dermatoloog.html Als er een huidafwijking vermoed wordt i.v.m. een allergie zullen ze dit dus testen. Met name bij cosmetica, parfums en aftershaves en wasmiddelen is het lastig te bepalen voor welke stof je allergisch bent. De belangrijkste allergenen (lichaamsvreemde stoffen), worden bij een allergietest op de huid aangebracht. Veroorzaakt een bepaald allergeen, als bijvoorbeeld nikkel, een reactie (de huid wordt dan rood) dan wil dat dus zeggen dat je allergie voor nikkel hebt.

Het ligt eraan welke manier de dermatoloog kiest: De simpelste wijze van een allergietest gebeurt door het afnemen van een paar buisjes bloed die getest worden op antistoffen. Aangezien je bij de dermatoloog moet komen, zal er voor een andere manier gekozen worden. Gaat het om allergieën voor haren, veren, sporen, huisstofmijt ed dan wordt waarschijnlijk voor de krasjestest gekozen. Ze maken een krasje dat vervolgens in aanraking komt met een stof waar veel mensen op reageren. Een andere test is de plaktest: stoffen worden in contact gebracht met je huid en gedurende een paar dagen afgeplakt met pleisters. Bij beide manieren wordt de huidreactie zorgvuldig bekeken en in kaart gebracht. Zo kom je erachter waar je sterk op reageert. De spartaanse testwijze die ik als jong kind onderging, zal waarschijnlijk niet meer in zwang zijn. Ik kreeg 18 injecties met antistoffen in mijn 3 jarige armpjes gespoten. En ik reageerde op alles wat naast de angst voor helse jeuk zorgde. Ik ben het nooit vergeten.

Naar aanleiding van de verwijzing en jouw verhaal bepaalt de allergoloog/dermatoloog voor welke testen jij in aanmerking komt. In niet alle ziekenhuizen is een allergoloog en daarom worden allergietesten ook wel door een dermatoloog gedaan. Zelf heb ik pas geleden de volgende testen gedaan bij de allergoloog: 1) prikjes op onderarm 2) inhalatietest 3) plaktest op onderarm en rug Er zijn nog een aantal andere testen mogelijk, maar die waren voor mij niet van toepassing. Toegevoegd na 59 seconden: prikjes op onderarm = krastest

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100