Ik ben misselijk. Wat moet ik doen?

Hallo,

Altijd als ik op kamp ga of een paar daagjes weg zonder mijn ouders. En nou is er over 10 dagen weer een kamp, en ik voel me nu al een beetje misselijk. En dat gaat waarschijnlijk helemaal fout op't kamp.

Iemand Tip's/Hulp?
Groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je zelf op kamp of moet je van je ouders?
Als je niet hoeft en je beleeft er verder geen plezier aan ga dan niet.

Antwoorden (8)

Veel Cola drinken dan trekt de misselijkheid zo weer weg.
Dat werkt enorm bij misselijk zijn van de spanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt wrs. gewoon last van heimwee. Neem een knuffel mee op kamp en houd die lekker vast als je heimwee hebt. Bel anders om de dag even naar huis om je rotgevoel weg te werken. Sterkte en probeer vooral gewoon te genieten, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink tegen de misselijkheid een kop thee, met wat extra suiker, en ga gewoon niet naar dat kamp.
Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je niet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je misselijkheid komt door de zenuwen.. en de oplossing is dus heel makkelijk : niet zenuwachtig zijn.

Nou is dat waarschijnlijk (zeker weten) makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ga eens bij jezelf na wat er nou zo erg aan is om even zonder je ouders te zijn? Je hebt je vrienden (klasgenootjes?) om je heen en je gaat waarschijnlijke allemaal leuke dingen doen. Ook mag je 10 dagen genieten van het ontbreken van de controle van je ouders (Dat kan best leuk zijn). Wat kan er verder nou allemaal mis gaan?

Beloof jezelf van te voren dat je je best gaat doen om er een perfecte 10 dagen van te maken. Dat je plezier gaat hebben! Maak superveel leuke foto's, maak lol. En bel je ouders even op, op momenten dat je ze mist of het moeilijk hebt.
Wanneer het echt niet maar gaat kunnen ze je altijd komen halen, of kun je gebracht worden. Denk daaraan.

Missen is normaal, maar door het plezier maken zet je je gedachten even opzij. Probeer dat maar! Dan zul je niet meer zo misselijk zijn. Wanneer je toch misselijk van de stress bent, eet een banaan, dat helpt. Daar wordt je weer wat rustiger van.

Veel plezier en succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx, pim!
Schrijf in je hand: "Ook dit gaat voorbij". En als je het niet meer weet of als je misselijk bent, doe je hand open en lees wat er staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat werkt net als bij aspirine. Je hebt hoofdpijn , neemt een aspirientje en als je vergeten bent dat je hoofdpijn had , dan is het voorbij.
Koop in een speciale delicatessen winkel Engelse " salt en vinigar " chips . ( in Engeland heten die Crisps salt and vinigar ) . Eet een hand vol van de chips op en de misselijkheid verdwijnt ( bij mij dan ) .
Werkt vooral goed bij auto rijden - misselijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je heb gewoon last van heimwee of in dit geval de spanning voor de heimwee
13 jaar geleden
accupressuur tip...knijp in je hand, in het gedeelte tussen je duim en je wijsvinger dat vlies zeg maar. als je echt goed misselijk bent zal dat dan ook zeker pijn doen. Gewoon regelmatig en langdurig maar niet te hard knijpen zal de misselijkheid enigszins verhelpen. Het werkt namenlijk op je maagzenuw.
Succes.

P.S. en geniet van je kamp, denk maar zo, wat is het ergste dat er kan gebeuren???? Het zal echt wel meevallen en het wordt vast KEI-GAAF!!!