Als je terminaal bent, krijg je dan ook een medische verklaring of gebeurt dat alleen mondeling?

Ik vroeg mij af hoe dat in zijn werking gaat, omdat ik nergens kan vinden hoe een doktersverklaring in die trant is opgebouwd

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Doorgaans krijg je dit mondeling te horen.
Maar indien gewenst, kun je een medische verklaring krijgen.
Voor bijvoorbeeld nachtzorg kun je aan je huisarts om een terminaalverklaring vragen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een indicatie voor PTZ (Palliatief terminale zorgverklaring) wordt afgegeven door de huisarts als de behandelend (huis)arts heeft vastgesteld dat je nog een levensverwachting hebt van minder dan drie maanden. Omdat feitelijk die laatste levensfase ook langer dan drie maanden kan duren, kan een PTZ-indicatie worden verlengd.
SimonV
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
+
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Die plus is zeker verdiend !
Goede onderbouwing en aanvulling.