Wat als je tijdens MRI moet hoesten ?

Moet binnenkort een MRI. Al vaker gehad maar ik ben nu nog een beetje verkouden en daardoor bang dat ik ga hoesten. Wil de MRI ook niet afzeggen .

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.2K
Rieneke1
7 jaar geleden
Even bellen en overleggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt tijdelijk wat hoestdrank met hoestprikkel onderdrukker in nemen,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
harriet07 dank je wel voor je antwoord . Het is het proberen waard.

Het beste antwoord

Als je denkt dat een hoestbui je MRI gaat verstoren, meld je dat voordat je op het apparaat plaatsneemt. Je krijgt dan het advies je hand op te steken voordat je gaat hoesten, dan onderbreekt men de opname totdat je klaar bent met je gehoest. Zo ging dat bij mij, omdat ik een MRI kreeg terwijl ik een longontsteking had en veel hoestbuien. Je voelt het hoesten aankomen en houdt dat een paar seconde vast om ze te waarschuwen.
Ivana
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel . Wist niet dat ze de MRI even konden onderbreken . Ben blij met je antwoord .