Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer ik bij het afrekenen van de boodschappen x, 44 betaal, mag ik dan nog betalen met 2 eurocent muntjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
870

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het blijft geld, dus je mag er gewoon mee betalen. Ze morgen wel van je eisen dat je het afgeronde bedrag betaalt als ze in die winkel afronden.
Wat veel makkelijker is, is pinnen. Dan ronden ze nooit af en je hebt geen moeilijk gedoe met muntjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle antwoorden waren goed, maar ik moet dan een keus maken....

Andere antwoorden (9)

Het bedrag wordt meestal afgerond naar boven of beneden. Dat ligt aan het eindbedrag. Dus ik denk het niet,behalve bij een enkele supermarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 en 2 eurocentjes zijn nog steeds een wettelijk betaalmiddel, dus je mag ermee bepalen. Maar als de winkel aan het afrondingsprincipe doet, moet je toch gewoon het afgeronde bedrag betalen.

Dus bv. €0,44 mag je best met twee keer 20 cent, 2 keer 2 cent en 1 keer 1 cent betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt rekenen kan jij ook niet !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ninteddy, volgens mij schrijf je wat anders dan je bedoeld (; 2 maal 2010 = 4020
2 maal = 4
1 maar 1 = 1 totaal 4025
Het ligt eraan. Men is niet verplicht om meer dan 50 munten per betaling aan te nemen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest vanmiddag 2,44,- ik betaalde met één 2 euro munt, met twee 20 eurocent muntjes en toen met 2 muntjes van 2 eurocent. Dat mocht niet, ik moest een 5 eurocent muntje geven, dus ik mocht het niet precies passen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn antwoord hieronder V -- Plus één Antwoordman.
Als ik in de supermarkt kom en ik moet een euro afrekenen dan kan ik dat rustig met kleingeld doen.
er mogen rustig eurocenten en muntjes van 2 euro cent bij zitten.
Je moet niet met een hele lading aankomen.
Maar de meeste zaken pakken ze gewoon aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muntjes van één en twee cent zijn een wettig betaalmiddel die de winkel ook absoluut moet accepteren.

Als ze daar afronden willen en jij wilt gewoon het verschuldigde bedrag betalen moet de winkel genoegen nemen met het door jou betaalde bedrag en kan dus geen cent meer van je eisen.


Groetjes,


Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag. Wanneer er niet op de pui van de winkel staat dat ze de munten 1 & 2 cent weigeren mogen ze dit ook niet doen. Ze morgen zelfs niet afronden zonder dit vooraf op de pui aan te geven.
Dus wanneer jij exact 0,44 cent betaal en ze zeggen nog 1 cent erbij hoe je dit niet te doen. Je kan zelfs een hele scène schoppen wanneer ze weigeren je 1 cent terug te geven als je 0,45 cent betaal en het niet op de pui aangeven staat dat ze afronden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is het eens geweigerd maar simpel geld is geld en wettelijk mag het nog steeds gewoon geven die handel :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gepast betaald mag je betalen met 1 en 2 eurocentmuntjes ,het systeem van afronden is door lands grootste supermarkt (uit zaandam)bedacht om gelegaliseerd van de consument te stelen.
Er is geen enkele goede reden om niet met de wettelijke munt te kunnen betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt alleen nog bij xenos lidl en aldi met centen betalen,de rest mag het weigeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn 2x2 euro-centjes werden geweigerd bij de lidl......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan had je Anne moeten vragen of ze die troep hadden afgeschaft Ik snap uberhaupt niet Anne dat je die centen niet weggooit Zou van mijn leven geen centen in mijn beurs willen hebben het brengt alleen maar ongeluk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo brengt het ongeluk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, ik ben nu eenmaal een zuinig type, ik gooi niet zo snel iets weg en al helemaal geen geld. Miss heb je gelijk wat het ongeluk betreft.....ik gooi ze zo meteen direct de prullenbak in!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding