Wanneer ik bij het afrekenen van de boodschappen x, 44 betaal, mag ik dan nog betalen met 2 eurocent muntjes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het blijft geld, dus je mag er gewoon mee betalen. Ze morgen wel van je eisen dat je het afgeronde bedrag betaalt als ze in die winkel afronden. Wat veel makkelijker is, is pinnen. Dan ronden ze nooit af en je hebt geen moeilijk gedoe met muntjes.

Het bedrag wordt meestal afgerond naar boven of beneden. Dat ligt aan het eindbedrag. Dus ik denk het niet,behalve bij een enkele supermarkt.

1 en 2 eurocentjes zijn nog steeds een wettelijk betaalmiddel, dus je mag ermee bepalen. Maar als de winkel aan het afrondingsprincipe doet, moet je toch gewoon het afgeronde bedrag betalen. Dus bv. €0,44 mag je best met twee keer 20 cent, 2 keer 2 cent en 1 keer 1 cent betalen.

Het ligt eraan. Men is niet verplicht om meer dan 50 munten per betaling aan te nemen.

Als ik in de supermarkt kom en ik moet een euro afrekenen dan kan ik dat rustig met kleingeld doen. er mogen rustig eurocenten en muntjes van 2 euro cent bij zitten. Je moet niet met een hele lading aankomen. Maar de meeste zaken pakken ze gewoon aan.

Muntjes van één en twee cent zijn een wettig betaalmiddel die de winkel ook absoluut moet accepteren. Als ze daar afronden willen en jij wilt gewoon het verschuldigde bedrag betalen moet de winkel genoegen nemen met het door jou betaalde bedrag en kan dus geen cent meer van je eisen. Groetjes, Ton

Ja dat mag. Wanneer er niet op de pui van de winkel staat dat ze de munten 1 & 2 cent weigeren mogen ze dit ook niet doen. Ze morgen zelfs niet afronden zonder dit vooraf op de pui aan te geven. Dus wanneer jij exact 0,44 cent betaal en ze zeggen nog 1 cent erbij hoe je dit niet te doen. Je kan zelfs een hele scène schoppen wanneer ze weigeren je 1 cent terug te geven als je 0,45 cent betaal en het niet op de pui aangeven staat dat ze afronden.

Bij mij is het eens geweigerd maar simpel geld is geld en wettelijk mag het nog steeds gewoon geven die handel :)

Als je gepast betaald mag je betalen met 1 en 2 eurocentmuntjes ,het systeem van afronden is door lands grootste supermarkt (uit zaandam)bedacht om gelegaliseerd van de consument te stelen. Er is geen enkele goede reden om niet met de wettelijke munt te kunnen betalen.

je kunt alleen nog bij xenos lidl en aldi met centen betalen,de rest mag het weigeren

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100