Na hoeveel tijd mag je neusspray met xylometazoline weer gebruiken?

Er staat op de bijsluiter dat deze neusspray maximaal 1 week gebruikt mag worden. Maar na hoeveel tijd kan je deze neusspray opnieuw een week gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
18.8K

Antwoorden (1)

Wanneer na een week nog geen verbetering is opgetreden moet je stoppen met het gebruik van de neusspray. Dan is dit niet het juiste middel om jou van een verstopte neus af te helpen. Mogelijk is het dan zelfs geen gewone verkoudheid die jij hebt, maar een allergie. Vraag dan je huisarts om advies.

Maar als je bedoelt dat je een paar maanden later opnieuw verkouden bent en last hebt van een verstopte neus, dan mag je natuurlijk wel opnieuw een paar dagen xylometazoline gebruiken. Het moet dan vermoedelijk wel een nieuw flesje worden, want de houdbaarheid is beperkt.
Amadea