Is het raar als je meer zweet wanneer je verkouden bent?

Ik ben verkouden en voor mijn gevoel zweet ik nu meer dan anders. Is dat raar en gaat dat weer over als ik minder verkouden ben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Verkouden zijn is in feite het lichaam dat zich verdedigd. De ziekteverwekkers van verkoudheid kunnen niet goed tegen warmte, vandaar dat het lichaam de temperatuur iets hoger zet. Resultaat dat het lichaam ook laat zweten wanneer het te warm wordt.
dat is de functie van koorts. Waarom je u dan ook moe voelt komt omdat voor het verhogen van de temperatuur je lichaam op volle kracht moet werken. Dus anti koorts middelen zijn eigelijk alleen maar aangewezen als de temperatuur echt te hoog wordt. maar dat doe je dan het beste in samenspraak met de dokter
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij verkoudheid hoort eigenlijk geen koorts maar een lichte verhoging.
http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz40.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lichte verhoging is koorts hoe klein ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee je hebt het over verhoging TOT 38 graden en daarboven is het koorts. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/6074-hoe-je-koorts-meten.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze grenzen zijn arbitrair en niet iedere bron houdt precies dezelfde grenzen aan. De meeste bronnen houden ook aan dat alleen een verhoging van de lichaamstemperatuur die ontstaat door ontregeling van de inwendige thermostaat koorts genoemd wordt. deze tekst vind je in http://nl.wikipedia.org/wiki/Koorts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Artsen houden gewoon de 38 graden grens aan, je komt met een link waar precies mijn gegevens in staan en kopieert dan precies dat stukje waar uit blijkt dat er ook wel andere grenzen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet wat artsen aanhouden, want dat hangt ook af van patient en het ziektebeeld. Zo kan een verhoging tot 39° bij de ene als normaal ziek beschouwd worden. Terwijl bij iemand anders, 37.9 als alarmerend word beschouwd.
Maar ik denk dat we nu aan het muggenziften ben.
Vraag ging over het zweten. Bij iedere verhoging van temperatuur kan er zweten ontstaan omdat het lichaam zo probeert om de overtollige warmte af te voeren, en dit ter bescherming van de hersenen.
Robby BB