Hoe kan ik toch medicijnen krijgen?

Ik heb een concentratiestoornis en wil daar graag medicijnen voor hebben. Ik kan me nog geen 5min. concentreren. Nu was ik bij de dokter geweest en die wil het alleen geven als de psycholoog het ook goed vind, nu verwacht ik dat zij het niet goed gaat vinden, dat had ze eerder al een keer gezegd. Is er een andere manier hoe ik er toch aan kan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ADHD?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee een concentratiestoornis met hyperactiviteit, maar het komt eigenlijk gewoon op hetzelfde neer.

Antwoorden (6)

Doorverwijzing naar een Psychiater vragen. Psychologen verstrekken geen medicijnen. Je kunt via je huisarts een doorverwijzing krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je psycholoog zal niet voor niets je niet aan de pillen willen zetten, en je huisarts handelt heel correct om ze dan ook niet voor te schrijven. Er wordt in dit land al te veel overgemedicaliseerd.

Overleg daarom met je psycholoog, niet met ons. Of vraag desnoods een second opinion aan.

Wij kunnen je niet helpen om aan medicijnen te komen, en eerlijk gezegd zou het, aangezien wij geen artsen zijn en jouw achtergrond niet eens kennen, ronduit misdadig zijn als we dat wel zouden doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus
Als jouw psycholoog geen indicatie geeft aan jouw huisarts, zal daar een goede reden voor zijn. Medicijnen zijn niet altijd de beste oplossing. Als er mogelijkheden zijn om de situatie zelf te verbeteren, moet je van jezelf verlangen niet de makkelijke weg te bewandelen door medicijnen te slikken. Uiteindelijk zul je daar veel meer baat bij hebben. Je wilt toch niet je hele leven afhankelijk zijn van medicijnen als dat niet nodig is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou dat soort medicijnen niet eens moeten willen.

Als EN de huisarts En de psycholoog ze niet willen voorschrijven, zijn ze niet goed voor je.

Je kunt veel beter op een andere manier aan jezelf werken.
Misschien kun je met de psycholoog eens praten over een cursus waar je wat aan hebt.
Concentreren kun je leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een concentratiestoornis kan ontstaan ten gevolge van een deficientie in de hersenen. Een psychiater is daar beter op toegerust dan een psycholoog. De psycholoog kan misschien op dit moment nog denken dat je concentratieproblemen voortkomen uit onrust in je belevingswereld tgv onverwerkte zaken.
En van mening zijn, dat je daar eerst eens aan moet werken in gerichte gesprekken.

Mogelijk herken je iets in het bovenstaande.
Blijf dus nog maar even met je psycholoog in gesprek, de concentratieproblemen kunnen daardoor verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet verstandig om overal maar direct een pil voor te nemen. Soms kan het echter wel wat rust geven, maar op de lange termijn zal het alleen maar erger worden.

Pillen lossen namelijk niets op, die onderdrukken alleen je gevoelens en emoties. Je psycholoog weet dat en ook je huisarts. Je zult echt die therapie moeten doorlopen want alleen daarmee kom je erachter waarom je zulke concentratiestoornissen hebt. Anders zul je er nooit achter komen en je zul altijd zelf afhankelijk zijn van 'een pil'.

Waarom ben je bang om achter de concentratiestoornis te gaan kijken?