Bouw je sneller spiermassa op als je eerst spierkracht opbouwt?

Ik fitness al bijna een jaar. Ik wil nu graag meer spiermassa op gaan bouwen, door setjes van 15-12-10-8 herhalingen te doen. Graag zou ik willen weten of ik sneller spiermassa opbouw als ik eerst spierkracht op ga bouwen door setjes van 10-8-6-4 te doen. Of maakt dit niet veel uit en kan ik beter met een wat hoger aantal herhalingen bezig gaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Voor spiermassa opbouwen is het vooral belangrijk dat je genoeg eet, en voldoende eiwitten eet.

Het beste antwoord

Beetje afwisselen kan geen kwaad en is ook leuk, maar na een jaar zou ik nog niet naar zo weinig reps gaan. Ook omdat je dan heel zwaar gaat en de kans op blessures groter wordt.

6 reps is echt heel weinig, dat doe je pas als je een stuk richting schwarzenegger niveau gaat en minder zeker niet.
http://www.bodybuilding.com/fun/arnold-schwarzenegger-8-best-training-principles.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hangt helemaal af wat voor spermassa je wil kweken. Kijk naar het verschil tussen (echte) fitness figuren en bodybuilders. Globaal: oppompen(bodybuilders) is veel gewicht weinig repeteren. versterken: minder gewicht meer repeteren. Op de sportschool waar je traint zouden ze je dat ook moeten kunnen vertellen en een schema vvor je moeten maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
uithoudingsvermogen/conditie: veel reps
kracht: weinig reps (<10)
spieropbouw: ~10 (beginners meer)