waar komt buikgriep vandaan?

hallo,
ik pas op me neefje en die heeft buikgriep,,
Maar waar komt buikgriep eigenlijk vandaan?
en hoelang houdt dit aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Buikgriep wordt veroorzaakt door een virus.
Er zijn verschillende soorten van en door goed op jezelf te passen kun je het misschien voorkomen dat je besmet wordt.

Hoe kan verdere verspreiding van het virus worden voorkomen?
Omdat deze infectie zeer besmettelijk is kan het virus makkelijk worden overgedragen op andere mensen. Er is een aantal voorzorgsmaatregelen dat kan worden genomen om de kans op besmetting kleiner te maken:

■iemand die ziek is mag geen eten klaarmaken tot 3 dagen nadat de klachten zijn verdwenen
■iedereen in de buurt van de zieke moet goed de handen wassen na toiletbezoek, voor (bereiden) van eten, enz.
■handdoeken zeer regelmatig verschonen
■het toilet en alle onderdelen die daarbij aangeraakt worden dagelijks schoonmaken met een chlooroplossing (1 op 40)
■was kleding en beddengoed waar braaksel en/of ontlasting op zit bij hoge temperatuur, liefst bij 90 graden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Buikgriep is net zoals alle griep en verkoudheids soorten een virus infectie die je oploopt door een besmetting van iemand anders.
Het heeft dus niets te maken met het weer, wel of niet zonder jas naar buien, nat regenen enz.
Meestal is het na 1 a 2 dagen weer over.
Er zijn echter wel soorten van deze virussen die ernstiger zijn, zeker voor ouderen met minder weerstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus kans dat ik het morgen nu ook heb?
gelukkig dat een kind mestal betere weerstand hebben.
Hij is goed ziek dus dadelijk lekker naar zijn bedje brengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hebben is heeft