Als je een blindedarm ontsteking hebt en je laat het niet weghalen, Wat gebeurt er dan?

Toegevoegd na 24 seconden:
Ga je dan dood ofzo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.6K
paulus811
7 jaar geleden
Bij mij is de blindedarmontsteking vanzelf ingekapseld en is daardoor niet geopereerd. Dat is inmiddels 12 jaar geleden en ik heb er nooit meer last van gehad. Een blindedarmontsteking is zo pijnlijk, die wil je graag laten opereren. Maar dan moeten de artsen het uiteraard wel doen. Bij mij verdwenen de klachten gelukkig weer vanzelf.

Antwoorden (1)

Als je niets doet, kan een ontstoken blinde darm geperforeerd raken. De wand van de blinde darm springt dan open. Het gevolg is dat de geïnfecteerde inhoud de buikholte inloopt. Daar kan het een buikvliesontsteking veroorzaken. Bij een buikvliesontsteking is het voornaamste kenmerk een hevige buikpijn die toeneemt wanneer men zucht. Daarnaast komt misselijkheid met overgeven voor en in de meeste gevallen ook koorts. Via het bloed kan de infectie zich snel verspreiden door het lichaam, en daar andere organen infecteren. Het gevolg is uitval van veel organen, bloedvergiftiging en de dood.
Je kunt er dus dood aan gaan.
SimonV