Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb al lange tijd een kuiltje in mijn pols, weet iemand wat het is?

Ik ben 2,5 jaar terug hard op mijn pols gevallen (te hard van een dijk gefiets, en dus van me fiets afgevallen) Toen gelijk naar de dokter geweest en foto's laten maken, maar niet gebroken (gelukkig dacht ik) maar ik voelde dat er niet iets klopte. Een jaar geleden kwam ik erachter dat er een kuiltje/gat in mijn pols zit, (precies het schapholunaire ligament botje, denk ik) en het soms schiet de pijn gewoon in mijn pols (ongeveer 1 a 2 keer per maand). Ik ben er paar maanden geleden weer mee naar de dokter geweest, toen weer foto's laten maken. Weer was er niks aan de hand. Maar nu 3 maanden later heb ik er nog steeds last van, het ligt er ook niet aan wat ik doe ( al gebruik ik hem niet of ik gebruik hem intensief , de pijn komt op een onverwachte moment) ik denk aan een disi deformiteit.

Mijn vraag is; wat moet ik doen? Ik durf eigenlijk niet meer naar de dokter, bang dat ie me een aansteller vind ofzo, wat zullen jullie doen, en hebben jullie dit ook ooit meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je stelt , naast de hoofdvraag een heleboel secondaire vragen.
@nee, ik weet niet wat het is.
@wat je moet doen, staat in mijn antwoord
@heb ik dit ooit meegemaakt? nee, nog niet meegemaakt
@wat zou ik doen? weet ik niet, in ieder geval naar de huisarts of naar de fysiotherapeut, afhankelijk van mijn situatie en ook de hoeveelheid pijn; waarschijnlijk zou ik naar beide toegaan.

Er zijn al meerdere foto's gemaakt waarop niets te zien is. Toch heb je zo veel last dat je weer naar de huisarts zou willen. Een andere ha voor een second opinion zou kunnen, maar misschien is het een veel beter idee om hulp van een fysiotherapeut te vragen.

Als het is wat je denkt . een disi deformiteit . (eigen diagnose?) dan heb je kans uiteindelijk op slijtage, indien het niet behandeld wordt.
Tijd dus om het te laten bekijken door de fysiotherapeut.

"Wat is de behandeling?
Wanneer een DISI-deformiteit niet behandeld wordt, kan deze slijtage in de desbetreffende gewrichten veroorzaken. Wanneer het scapho-lunaire ligament niet volledig gescheurd is, kan een brace of spalk helpen om de belasting op het gewricht tegen te verminderen zodat de band kan herstellen. Tevens kan door middel van fysiotherapie de belastbaarheid van de pols verbeterd worden. ...etc."

Antwoord

Als je er echt steeds last van hebt, is het misschien een idee om naar de fysiotherapeut te gaan. Deze kan iets aan de belastbaarheid van de pols doen. (zie bron)

Voor zover ik weet kun je zonder huisarts-verwijzing bij een fysiotherapie praktijk om hulp vragen. Vraag wel even bij de ha assistente om de naam van een goede fysio-praktijk in de buurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uiteindelijk weet ik wat er aan de hand is, ik heb een ganglion. Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat fijn voor je @daisybibi, dat geeft rust.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.mchaaglanden.nl/stimulansz/ziekten-a-z/ganglion-pols Wat is een ganglion aan de pols?
Een ganglion aan de pols is een goedaardige knobbel aan de onder- of bovenkant van de pols. In de knobbel zit geleiachtig vocht met daaromheen een harde laag (bindweefselkapsel). Meestal is er geen duidelijke oorzaak voor een ganglion aan de pols.
Soms ontstaat het ganglion door:
overbelasting;
een chronische ontsteking;
slijtage van het gewrichtskapsel.
In sommige families komt een ganglion aan de pols vaker voor, soms ook al bij kinderen. Zolang het ganglion geen pijn doet of hinder veroorzaakt, kunt u het rustig laten zitten. Hebt u wel pijn of wordt de zwelling groter? Dan krijgt u eerst ontstekingsremmers en/of een polsbandage. Helpt dit niet dan haalt de arts het ganglion weg met een operatie. Een punctie (met een naald leegzuigen van het ganglion) helpt bij minder dan de helft van de mensen met ganglion aan de pols. Ook komt de ganglion na een punctie vaak snel terug.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing