Kan je verkoudheid overnemen door het slikken van sperma?

Het is over het algemeen bekend dat verkoudheid van persoon tot persoon kan worden doorgegeven door baccillen in slijm uit mond en neus. Hoe zit dat met sperma?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K
erotisi
7 jaar geleden
bacillen zijn bacterien maar een verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus. OF het ook in sperma wordt gevonden weet ik niet . Het HIV wordt er wel in gevonden, dus waarom geen rinovirus zou je zeggen. Wel is duidelijk dat bijv. het rinovirus of verkoudheidsvirus zich bindt aan het ICAM-1 receptor van bepaalde cellen zoals de endotheelcellen van de luchtwegen. De meeste virussen groeien dus waar deze receptoren te vinden zijn. Die zijn niet specifiek te vinden bij de ingredienten en organen die betrokken zijn bij sperma produtie zoals de zaadbal of prostaat. Maar mocht een verdwaald verkoudheidsvirus toch in de buurt komen van deze organen dan is het misschien al onschadelijk gemaakt door ons actieve immuunsysteem. De kans acht ik dus niet zo groot dat het daar in zal vinden al steek ik daar zeker mijn hand niet voor in het vuur. Maar dit is natuurlijk wetenschap van de koude grond.
erotisi
7 jaar geleden
https://www.reddit.com/r/askscience/comments/2p3zvp/can_an_illness_such_as_the_flu_be_passed_through/
Antoni
7 jaar geleden
@erotisi, wat betekent het woord "migs" op die site https://www.reddit.com/r/askscience/comments/2p3zvp/can_an_illness_such_as_the_flu_be_passed_through/ ? Het lukt mij niet om daar achter te komen. Misschien is het een verkorte versie van een bekend(er) woord?
Antoni
7 jaar geleden
Ik heb nog even verder gezocht. Op http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=Miggs vond ik een mogelijke verklaring: iemand die sperma naar iemand anders gooit. Het woord zou gebaseerd zijn op een karakter in de film Silence of The Lambs, een misdadiger met de naam "Multiple Miggs", en wordt dus met twee g's geschreven.

Antwoorden (1)

Nee. Verkoudheid krijg je door een virus in de lucht/vanuit de luchtpijp van een drager.
Als je het via sperma wilt overdragen, moet het met een omweg..........
jc54
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Welke omweg dan? Via doorslikken ís een omweg...
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Nou...als de verkoude persoon een ontzettende niesbui krijgt terwijl hij staat te plassen. Hij niest zijn jongeheer onder, vervolgens neemt vs deze in haar mond en krijgt de bacillen binnen... Dan zou men kunnen denken dat het via het sperma is gekomen.
jc54
7 jaar geleden
Nou, ik zat aan een omstreden "sleeptheorie" te denken en orale seks enz. enz.