1 borst is groter dan de andere, ik ben nog jong. Kan dit nog bijstellen of blijft dit zo?

Het verschil is niett mega groot maar t verschik is er wel gwn echt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor zover ik begrepen heb, hebben bijna alle vrouwen dat. heel zuiver gezegd heeft elke vrouw het. Geen twee borsten die op moleculaire precisie gelijk zijn natuurlijk. Bij sommige is het verschil niet echt zichtbaar. http://www.annemissotten.be/plastische-heelkunde-borstasymmetrie
Ritsuka
7 jaar geleden
Elke vrouw heeft wel ongelijke borsten hoor, bij mij is de rechter een halve cupmaat groter dan de linker. Niks om je zorgen over te maken, is normaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel normaal, je kan er echter wel iets invloed op hebben, maar met sommige dingen beter wachten tot je uitgegroeid bent.
https://idealbody.nl/blog/grotere-en-stevigere-borsten-zonder-operatie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het niet 'mega groot' is zoals je zegt, dan is dit echt heel normaal. Zo normaal dat elke vrouw dit heeft. Zélfs vrouwen die een borstvergroting of -verkleining hebben ondergaan, want geen twee borsten zijn gelijk. Het is gewoon de natuur: leg je handen maar eens naast elkaar op tafel en zoek de 10 verschillen. Behalve de links-rechts verschillen is ook je ene wijsvinger wat korter, je ene middelvinger dikker, je ene duim kun je wat verder buigen en op de ene heb je een moedervlek of littekentje wat je op de andere niet hebt. Zo zijn onze borsten ook nooit exact even groot, en dat is heel normaal. Bij mannen hangt ook altijd één bal wat lager dan de andere, om maar een voorbeeld te noemen. Als je borsten nog niet uitontwikkeld zijn, is de kans wel groot dat het verschil vanzelf kleiner zal worden. Want net zoals onze lichaamshelften nooit exact gelijk zijn, zo ontwikkelen ze zich ook nooit exact in hetzelfde tempo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Negeer alsjeblieft alle opmerkingen over opereren. Het is absoluut helemaal normaal dat je borsten niet exact gelijk zijn!
Zeker op jouw leeftijd moet je niet eens denken aan een operatie en zeker niet voor iets wat normaal is. Je zegt zelf dat het verschil niet mega groot is, dus er is niks aan de hand.

Antwoorden (3)

Er is vrijwel geen vrouw te vinden met twee exact gelijke borsten (en als je ze ziet, zijn ze waarschijnlijk nep). Er is altijd een klein verschil. Wanneer het echter om meer dan 1-2 cupmaten gaat, kan het belangrijk voor je zijn er iets aan te laten doen, want dan wordt bijvoorbeeld een passende beha vinden wel erg moeilijk. Maar zolang het om kleine verschilletjes van maximaal een halve cupmaat gaat : geen probleem en heel normaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus, ik heb wel eens begrepen dat het verschil verklaard kan worden dat de ene borst naast het hart zit en dus de spieren rond die borst afwijken door de constante werking van het hart. Weet echter niet of dat een medische juiste uitleg is of een "verjaardagspraatje".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik dacht dat het ook te maken kon hebben met links/ rechtshandigheid. Als je dan werk doet waarbij de borstspieren enigszins belast worden, kunnen de spieren onder de borst zich wat beter ontwikkelen.
Maar borsten is als billen en gezichten ; we zijn nu eenmaal niet 100% symmetrisch.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De grootte van een borst is afhankelijk van de hoeveelheid klierweefsel en vetweefsel. De borstspier ligt onder de borst en maakt er geen deel van uit. De grootte van de borstspier is dan ook niet van invloed op de grootte van de borst; althans niet in strikte zin. Een grotere borstspier kan de borst wel wat verder naar voren duwen waardoor de borst zelf wat groter lijkt, maar over het algemeen zijn de linker en rechter borstspier ook redelijk gelijk van grootte. Het hart heeft geen enkele invloed op de grootte van de borsten of van de borstspier; ik kan in ieder geval geen logisch verband bedenken.
Nee, daar kun je zelf niets aan bijstellen. Geen enkel mens is perfect symmetrisch. Vrijwel elke vrouw heeft een klein verschil tussen de ene en de andere borst. Bij dikker worden groeien beide borsten evenveel uit, en bij afvallen krimpen ze ook evenveel. Dus de verhouding blijft altijd hetzelfde. Het enige wat er eventueel tegen te doen is - met name wanneer het verschil tussen de borsten groot is - is wanneer jij volgroeid bent door middel van plastische chirurgie een aanpassing te laten doen.
Amadea
7 jaar geleden
Zoals anderen al schrijven is het normaal dat je ene borst iets groter is dan de andere; in de natuur is nu eenmaal niets perfect symmetrisch. Je schrijft dat je nog jong bent; bedoel je daarmee dat je (en je borsten) nog in de groei zijn?

Bij bijna elke vrouw/ meisje beginnen de borsten niet op hetzelfde moment met groeien en soms groeit de ene ietsje sneller dan de andere. Zolang de borsten zich nog ontwikkelen kan het verschil tussen de twee borsten hierdoor vrij groot zijn. Tegen het einde van de pubertijd stopt de grootste borst dan wat eerder met groeien en groeit de andere nog even door. Het verschil tussen de twee borsten wordt daardoor, als de borsten bijna klaar zijn met ontwikkelen, steeds kleiner.
Uiteindelijk is het resultaat dan twee borsten die meestal redelijk gelijk van grootte zijn.
Er is natuurlijk een groep vrouwen bij wie wel een fors verschil in grootte blijft bestaan, maar dat is maar een kleine minderheid. Een verschil van ongeveer één cupmaat wordt als normaal gezien.

Mochten je borsten al wel uitgegroeid zijn dan zal het verschil niet meer verdwijnen. De enige manier om dan gelijkere borsten te krijgen is door een borstvergrotende (of -verkleinende) operatie. Of je dat zou willen is dan natuurlijk een heel andere kwestie.