Hoe lang duurt een beschadiging in het oog?

Ik heb donderdagochtend op me werk een kokosstengel recht in me oog gehad (Lijkt ook hooi/stro) en resultaat bij de huisarts later een lichte beschadiging in me oog.
De huisarts zei dat ik t/m zondag moet druppelen, en dat ik daarna weer zonder zou moeten kunnen?
Maar is het normaal dat ik er na 4 dagen nog last van heb? Het is echt wel een heel stuk minder, maar pijnvrij nog niet. Is dat normaal met 4 dagen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Ja, afhankelijk van hoe diep de kras is, kan dat zeker wel een week duren. Het is toch een klein wondje op je oog. Wondjes in het oog genezen over het algemeen wel snel (mede omdat je niet kunt krabben;-) ) maar het oog is natuurlijk wel HEEL gevoelig, en ook als het ergste gevaar geweken is, kun je nog een poosje last houden voor het helemaal weg is. Vier dagen is natuurlijk nog erg "vers".

Als je het niet vertrouwt, kun je maandag gewoon weer contact opnemen met de dokter ; die kan beoordelen of er nog meer of andere druppeltjes nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik had vrijdag ook al gebeld, omdat me oog heel erg ging branden en prikken van die druppels. Toen werd er gezegd is heel normaal omdat het niet je eigen oogvocht is.
Alleen waarom wordt dan gezegd dat ik na 4 dagen al moet stoppen ermee met die druppels? Het is echt een mini krasje zei de huisarts, het was al te klein om met zalf te behandelen, zei hij. Hij zei ook het zal gaan voelen als heel erg geïriteerd zei hij. En dat klopt, en dat je wazig gaat zien van die druppels klopte ook.