Hoe lang duurt een beschadiging in het oog?

Ik heb donderdagochtend op me werk een kokosstengel recht in me oog gehad (Lijkt ook hooi/stro) en resultaat bij de huisarts later een lichte beschadiging in me oog.
De huisarts zei dat ik t/m zondag moet druppelen, en dat ik daarna weer zonder zou moeten kunnen?
Maar is het normaal dat ik er na 4 dagen nog last van heb? Het is echt wel een heel stuk minder, maar pijnvrij nog niet. Is dat normaal met 4 dagen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, afhankelijk van hoe diep de kras is, kan dat zeker wel een week duren. Het is toch een klein wondje op je oog. Wondjes in het oog genezen over het algemeen wel snel (mede omdat je niet kunt krabben;-) ) maar het oog is natuurlijk wel HEEL gevoelig, en ook als het ergste gevaar geweken is, kun je nog een poosje last houden voor het helemaal weg is. Vier dagen is natuurlijk nog erg "vers". Als je het niet vertrouwt, kun je maandag gewoon weer contact opnemen met de dokter ; die kan beoordelen of er nog meer of andere druppeltjes nodig zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100