Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het waar, als je als kind longontsteking hebt gehad, dat je dit je hele leven terug krijgt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
865
Amadea
9 jaar geleden
Nee. Je kúnt het terugkrijgen, vooral als je weerstand zwak is. Maar het hoeft helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waardoor krijg je een slechte weerstand?
Ik heb het nu 7 x gehad!
Ritsuka
9 jaar geleden
Te weinig slaap, slecht eten, weinig bewegen
Reddie
9 jaar geleden
Ik heb longontsteking gehad toen ik 9 jaar was. Daarna nooit meer. Ik ben nu 69. Dus ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka, aan te weinig beweging zal het niet liggen. Ik loop dagelijks 10 km met mijn hondjes, leidt ze op voor de jacht. En ik werk 20 uur pw. Ik eet elke dag verse soep,warm eten met verse groenten en fruit na. Slaap wel voldoende maar niet uitgerust. Ik denk zelf dat ik te hard heb gewerkt en nog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben je niet astmatisch? Dan kun je wel extra vatbaar zijn. En ben je wel eens getest op Qkoorts of RS-virus? Want 7 x is wel erg veel!
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarschijnlijk toch iets van stress of zo. Soep, groente en fruit lijktij trouwens niet echt vullend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ronnie, dat moet wel haast. Ben 11 jaar geleden bijna dood gegaan Had 41,5 koorts en heb een bijna dood ervaring gehad. Heb hier COPD aan overgehouden. Afgelopen weekend was het weer raak met 40,7 heb helse pijnen gehad en je ijlt als een bezetene, maar het is nog niet mijn tijd. Heb niet 7xmaar 9 keer longontsteking gehad waaronder 6x verwaarloosde. Die van 11 jaar geleden en van dit weekend waren de ergste. Maar ik leef nog, het is nog niet mijn tijd. Dus ik denk dat jij het goed hebt.
RITSUKA
PS bovenstaand even gekopieerd van beneden! Ik ben geen melkdrinker maar eet normaal s'morgen s'middags en s'avonds. Genoeg brood genoeg beleg kaas eieren alles.
Ik heb deze longontstekingen vanaf mijn 5e tot nu en ik ben nu 63

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je krijgt gewoon longontsteking op dezelfde manier en om dezelfde reden als iemand anders. Dat heeft niets met je verleden te maken. Bakerpraat.
(Lees meer...)
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus, prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is ben je juist beter beschermd omdat je verworven immunsysteem de ziekteverwekker beter kan herkennen en sneller een immuunrespons in gang zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ronnie, dat moet wel haast. Ben 11 jaar geleden bijna dood gegaan Had 41,5 koorts en heb een bijna dood ervaring gehad. Heb hier COPD aan overgehouden. Afgelopen weekend was het weer raak met 40,7 heb helse pijnen gehad en je ijlt als een bezetene, maar het is nog niet mijn tijd. Heb niet 7xmaar 9 keer longontsteking gehad waaronder 6x verwaarloosde. Die van 11 jaar geleden en van dit weekend waren de ergste. Maar ik leef nog, het is nog niet mijn tijd. Dus ik denk dat jij het goed hebt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding