Hoelang duurt het voordat je weer iets kunt doen,na een open hart operatie(5 omleidingen)pua sjouwen enz?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Deze vraag moet je echt aan je arts stellen, je kan in dit geval niet afgaan, op goedbedoelde adviesen van leken hier op GV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raadpleeg je cardioloog als je op controle moet. E.e.a. zal sterk samenhangen met je algehele conditie.Leeftijd etc.
Hij zal je stap voor stap door het herstel loodsen door bijvoorbeeld fysiotharapie voor te schrijven en medicatie diehet bloed dun houden.
Hoe goed bedoeld de adviezen die je hier krijgt ook zijn bedoeld, dit zijn geen dingen om over 1 nacht ijs te gaan.
Geen van ons weet immers iets meer van je dan hier staat en zelfs de beste cardioloog zal geen antwoord kunnen en/of willen geven op afstand.
Be clever and aks the specialist, hij heeft hier jaren voor geestudeert dus als 1 je een goed antwoord kan geven is hij het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na twee openhartoperaties (twee maal omleidingen) denk ik wel dat ik het een en ander kan vertellen. Het is eigenlijk zo eenvoudig, er gebeuren twee dingen, botbreuk? Zo noem ik het maar even. Hier beginnen we. Je borstkas wordt opengezaagd, daarna worden er omleidingen gemaakt met aders uit de benen of borstkas. Dus we spreken van bodgenezing en een vleeswond die moet genezen. Nou een omleiding (vleeswond) moet al raar lopen als die niet in een maand genezen is en de borstkas aan elkaar groeien hier pak ik drie maanden voor, dan moet toch alle leed geleden zijn uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En of je nou 1-3-5-10 omleidingen hebt, is wat tijd betreft het zelfde.