Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik rustiger word?

Ik ben op schoo en thuis gewoon heel erg druk en dan ren ik vaak wel een rondje maar dathelpt gewoon niet en als ik me huiswerk maken zit ik aan alles en doe ik gewoon hele andere dingen dan huiswerk maken

Weet jij het antwoord?

/2500

Minder suiker eten liefst helemaal niet meer, ook geen niet-volkoren koolhydraten. Vooral geen energie en cola drinken. Zorgen dat je na school even goed je energie kwijt kunt door bijvoorbeeld een uurtje te gaan fietsen of rennen. En verder niet zeuren maar gewoon doen wat je doen moet. Vermoedelijk ben je een zogenaamde "verbrander"; dat zijn mensen die als ze suikers binnenkrijgen die niet meteen opslaan als vet, maar onmiddellijk willen gebruiken. En dat kan heel onpraktisch zijn. Kijk dus even goed naar je dieet en of dat voldoende eiwit en vetten bevat en niet bijna alleen maar koolhydraten (suiker). Is je dieet verder behoorlijk gezond en kan het daar niet aan liggen, dan is het zaak uit te zoeken waar je ongedurigheid dan vandaan komt. Is het stress ? Is de school temoeilijk of te makkelijk voor je ? Krijg je voldoende ontspanning door inspanning ? (De al eerder genoemde sport, om adrenaline "af te fakkelen") ? Probeer , niet geschoten altijd mis, eens wat meditatie- of ontspanningsoefeningen die je kunt vinden op Internet, of iets anders om je hoofd leeg te maken. Kleuren of puzzelen of handwerken. En leg vooral op bepaalde vaste tijden je TELEFOON WEG. Die kan ook voor buitengewoon veel onrust en afleiding zorgen.

je hebt iets dat heet 'zantangle' misschien heb je er wel eens over gehoord, het is een manier van tekenen dat heel erg ontspannend blijkt te zijn, ik denk als je dat een paar keer op een dag doet dat je dan 'leert' te ontspannen, je hebt bijvoorbeeld ook kleuren voor volwassenen. je kunt ook altijd op internet kijken wat ontspannend is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100