Welke huiduitslag kan dit zijn?

Hallo,

Sinds gisterennamiddag zit ik met een soort uitslag op mijn arm. Deze jeukt zeer erg en was er plots uit het niets. Heeft iemand dit al eens gezien of enig idee wat dit kan zijn?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Cryofiel
7 jaar geleden
Wat zegt de huisarts ervan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik was net aan het googelen en vond wat foto's van uitslag / beten van bedwantsen. Misschien moet je daar ook even naar kijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.bedwantsenbestrijden.com/bedwantsen/bedwantsen-beten-behandelen/

Antwoorden (2)

Het ziet er...ik mag niet zeggen 100 maar 99 % uit als eczeem.
Nou heb je natuurlijk allerlei soorten eczeem, dus daar ben je niet mee geholpen, maar het is het type dat ik zelf maar al te goed ken, en dat bij mij veroorzaakt wordt door zeep, warm water, te warme kleren, warm weer, krabben en zwemmen. Al die dingen niet doen doet het voor 100 % verdwijnen.

Andere periodes dat ik er nog onder heb gezeten was de couveusetijd van mijn kinderen, waarin je dagelijks meermaals je handen en armen moet ontsmetten met alcohol (daar heb ik dan ook gelukkig iets anders voor gekregen).

Het lijkt er dus op dat je in contact bent geweest met iets waar je allergisch voor bent (dat kan, helaas, ook voeding zijn. maar ook parfum, een nieuwe zeep of bodylotion, apprets in stof (nieuwe kleding) of een nieuw huisdier), want als je constitutioneel eczeem zou hebben (bij mij is het een combinatie) zou je dat als kind al gemerkt hebben.

Als het jeukt (niet krabben ! dat maakt het erger en erger en erger) weet je eigenlijk hoe laat het is. Als je met de beste wil van de wereld niet kan bedenken waar het vandaan komt, kun je er het beste even mee naar de huisarts. Maar ook die kan je niet altijd vertellen wat de oorzaak is.

Je kunt er zinkzalf op smeren of (menthol)talkpoeder, om ontstekingen in de kleine wondjes en jeuk zo veel mogelijk te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk aan rosacia. Google het eens. Een kennis van mij had het ook, door hormoonzalf verdween het al vrij snel. Het kan plotseling ontstaan, in haar geval kwam het (onder andere) door het eten van chocola.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/rosacea.htm
Hier staat dat rosacia een chronische huidaandoening in het gezicht is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, dat zijn gesprongen adertjes in het gezicht.....te vergelijken met een "drankneus" maar dan vaak op de wangen
Amadea
7 jaar geleden
Ze bedoelt urticaria oftewel galbulten oftewel netelroos. Maar die plakkaten zijn groter, weet ik uit eigen ervaring....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, dat zijn meer "dikke eilandjes" volgens mij. En rozer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daan heb ik een paar jaar geleden galbulten gehad. Kan dat alleen op je handen voorkomen?