Wat kan ik doen tegen de pijn na het plaatsen van Mirena spiraal?

Ik heb vanmiddag een Mirena spiraal laten zetten en lig nu echt krom van de pijn. Waarschijnlijk helpt de aandoening in mijn baarmoeder hier ook niet aan mee, maar uiteindelijk zou het juist positief moeten uitpakken..
Nu is het ding dat ik vanaf morgen weer moet werken en vannacht ook goed wil slapen, maar echt niet weet hoe ik dat ooit voor elkaar krijg op deze manier.. Heeft iemand hier tips om de pijn, misselijkheid en/of duizeligheid te verminderen? Dit is namelijk echt niet te doen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het plaatsen van een Mirena kan even buikpijn geven, vergelijkbaar met menstruatiekramp (er is tenslotte wel wat door je baarmoederhals geschoven en die moet weer goed sluiten) en ik weet niet hoe bekend je bent met baarmoederkrampen bij menstruatie, maar die kunnen HEEL erg heftig zijn, tot misselijkmakend aan toe. Daar wordt zeker niet altijd voldoende voor gewaarschuwd, omdat er ook vrouwen zijn (zoals ik, sorry...) die na het plaatsen vrolijk de praktijk uithobbelen en op de fiets stappen, met hooguit een half middagje buikpijn in het vooruitzicht. Maar dat geldt dus niet voor iedereen. Ik weet natuurlijk niet wat voor afwijking aan je baarmoeder je bedoelt, maar als dat een contra-indicatie voor het plaatsen van een spiraal is, zou je daar wel van op de hoogte gebracht moeten zijn. Dat zou ook een reden zijn TOCH even te bellen met de huisartsenpost als je het niet vertrouwt. In principe moet je de pijn - die inderdaad met wat pech een paar dagen kan aanhouden - behandelen als 'normale' (maar heftige) menstruatiepijn : warme kruik op je buik, warme dranken (gember !), wel regelmatig blijven bewegen, en flink aan de pijnstillers. Maar of je morgen weer kan werken zal afhangen van of je normaal gesproken met een zo pijnlijke menstruatie zou kunnen werken. Wordt het niet minder of heb je na drie dagen nog steeds zo veel pijn, neem dan absoluut weer contact op met je arts. Eén voordeel : als alles meezit, ben je straks jarenlang van die maandelijkse ellende af - inclusief de klachten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100