Is dit een normale slaap pattroon?

Ik word laatste tijd steeds wakker in het midden van de nacht (Gebeurde vroeger niet) en ik heb een app gebruikt die mijn slaappatroon laat zien (Sleep Cycle Alarm Clock). Dit is mijn slaappatroon: https://imgur.com/a/SehTu

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Misschien iets meer uren per nacht slapen, lijkt wat kort

Antwoorden (1)

Het slaappatroon is prachtig, en zelfs heel diep. Alleen VEEL te kort. Je zou een paar piekjes tussen awake en sleep moeten hebben (de droomslaap) en dan weer lekker diep wegzakken, en dat een keer of 3-7 per nacht.
Maar het gedeelte dat je geslapen hebt ziet er buitengewoon gezond uit. Het is echter maar een kleine momentopname.

Als je overdag niet moe bent, kan het best zijn dat je niet zo veel slaap nodig hebt als gemiddeld (ik slaap met een vergelijkbare slaapkwaliteit gemiddeld 5-6 uur per nacht) maar dit is nauwelijks twéé uur slaap, en dat KAN niet genoeg zijn.

Maar als je drie of vier van dit soort perioden hebt, is er weinig mis met je slaap. De kunst is dan als je even wakker wordt, meteen of zo snel mogelijk door te slapen.

Als je overdag echter klachten hebt (vermoeidheid, slaperigheid, concentratieproblemen, prikkelbaarheid etc) kan het verstandig zijn je slaaphygiene eens heel goed onder de loep te nemen. Want de problemen zitten zeker niet in de kwaliteit van de slaap (je hebt geen apneu ofzo), maar echt in de kwantiteit. (Als dit je complete totale nachtrust was).