Ik blijf steeds in het verleden, komt dat doordat ik er nog steeds niet overheen ben kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle nare dingen in het leven moeten worden verwerkt. Het heeft even tijd nodig. Een mens moet rouwen. Gun jezelf die tijd. De meeste mensen hebben na een jaar wel weer geluksmomenten.

Dit is een zeer algemeen antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het verleden is gedaan.
en vormt ook je heden
waar ben je niet overheen gekomen?
zodat je blijft 'hangen'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien blijf je in t verleden omdat je nog geen nieuw heden kan voorstellen.en dat kan komen omdat je verleden al je aandacht opeist.t is een cirkeltje waar je eens een stap uit moet zetten,als t niet vanzelf gaat.probeer te dagdromen hoe je nieuwe heden eruit moet zien,dat is namelijk t begin..sterkte en succes,t gaat je zeker lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mevrkat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik echt knap van je , als jij dat wel kan , een nieuw heden voorstellen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft me ook een tijd gekost voordat dat lukte,soms kan een nare periode je helemaal dood van binnen maken.maar ik weet wel nu dat alles weer begint bij weer te durven dromen..
Elke keer dat je weer in het verleden teruggaat, en ik neem aan dat het nare herinneringen zijn, is een stukje verwerking. Je bent vooral nare dingen niet zo maar vergeten. Soms heb je hulp daarbij nodig. Daarvoor zijn mensen met een psychologische opleiding de aangewezen personen. Door je verhaal met hen te delen, raak je het niet alleen kwijt, maar ze kunnen je ook adviseren of tot inzichten brengen waar je anders nooit aan gedacht zou hebben. Dit kan dus altijd nog als het alleen maar erger wordt en je gaat beheersen. Normaliter blijft iets naars hangen in je brein en herinnert alles eraan op de raarste momenten. dit kan soms wel jaren duren!
Geef het tijd, tijd heelt vele wonden en dat is geen cliché, dat is echt zo.
amc
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Ja Loenie, uiteraard. Er zijn zelfs mensen die zich baden in negativiteit! Ze denken dat ze nu eenmaal voor het ongeluk geboren zijn en ergens roep je dat ook op je af.
Ik hoop dat Ebby dan ook de dingen positief wil blijven zien en ze ook zodanig herkent. :)
Ebby, ik weet niet hoe oud je bent. Maar ik heb diezelfde problemen. Onlangs besprak ik dat met mijn psychologe. Die gaf ook aan dat dat een nut heeft. Het verleden heeft ons iets te leren. In mijn geval is dat een bepaalde angst. Angst houdt ons mensen in leven. Als we geen angst zouden kennen, waren we allang uitgestorven. Denk maar aan het reflex van een hete kachel of te warme douche. Na mate we ouder worden, kennen we meer angsten en worden daardoor voorzichtiger. Daardoor kan het zijn dat je meer met het verleden dan het heden bezig bent. Wellicht is dit ook met jou aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pff... had ik ook. Ik wilde de heletijd mijn verleden veranderen. Maar wat ik alleen kon doen is accepteren. Verder kon ik niks meer met mijn verleden doen. En misschien ben jij er nog niet overheen. Omdat er een bepaalde dingen zijn dat het jou nog in je mee zit.. Dat kan wel in ieder geval.

Succes verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van alle goed en nare dingen in het leven moeten we leren, de een leert wat sneller dan de ander.
Als je er aan toe bent , zal je het verleden kunnen los laten, niet eerder!
Geef het de tijd, je hebt het recht om het op jouw manier te verwerken.
Praat er met iemand over, zoals je hier je goede vraag stelt, je komt er wel, heus wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij blijft niet in het verleden, dat kan namelijk niet. Jij bent in het nu en nooit is dat anders geweest. Wat je doet is het nu vullen met denken over het verleden. Stop daarmee, dan zit je waar je bent, namelijk: in het nu.

Gewoon mee stoppen met denken over dat verleden, meer hoef je niet te doen.