Is een kruidensigaret ook schadelijk?

Zie dat het in sommige gevallen als legaal alternatief wordt gerookt, maar vraag me af of dat niet enkel het ontduiken van de wet is, aangezien het me ook niet gezond lijkt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Op werkplekken of openbare gebouwen?
ronron1212
7 jaar geleden
https://roken.nl/informatief/kruidensigaret/
Z512099
7 jaar geleden
Er komen inderdaad evengoed toxische stoffen vrij, maar ik denk dat de filter toch heel wat tegenhoudt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron1212 http://www.startpagina.nl/v/meningen/vraag/597486/gaat-rookverbod-film-tv
ronron1212
7 jaar geleden
@MrTomaat lastig onderwerp want mag een elektrische sigaret dan ook?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij is het op dit moment niet zo lastig, tabakswaren zijn verboden, maar eveneens schadelijke producten waar geen tabak in zit, lijken op dit moment vrijuit te gaan. Althans zo begrijp ik het nu.
ronron1212
7 jaar geleden
@MrTomaat goede vraag onduidelijk inderdaad hoe dat zit.

Antwoorden (1)

Zolang er verbranding plaatsvind en je dit inademt, adem je schadelijke koolstofmonoxide en teer in. Dat is kankerverwekkend.

Vergelijk het maar met een hamburger (of andere eten) die je laat aanbranden (of de zwart randjes daarvan die aanbranden), dat is ook kankerverwekkend als je dat eet.
Ik heb bij de Mac gewerkt (en ik moest dat altijd verwijderen) daarom weet ik dat :-)