hoe een ingeslikt voorwerp zelf verwijderen?

dit zal vast voor vele een rare vraag zijn, mijn vriend heeft als weddenschap een usb stick ingeslikt ( deze is wel heel erg goed verpakt ) deze zou theoretisch gezien via de 'natuurlijke' manier er weer uit moeten komen.
maar inmiddels zijn we 3 weken verder, en geen usb stick.
nu moet hij volgende week voor zijn werk vliegen, en ik denk dat hij niet mag vliegen omdat ze dit zullen zien en waarschijnlijk denken dat hij iets smokkelt ofzo. hij zelf denkt er vrij licht over.

heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe we z.s.m. die usb 'terug' kunnen krijgen??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
erotisi
7 jaar geleden
http://www.apotheek.nl/medicijnen/metoclopramide?product=metoclopramide#belangrijk-om-te-weten-over-metoclopramide
Erna55
7 jaar geleden
Het is beter om naar de huisarts te gaan. De USB- stick zit blijkbaar vast.
Laat via een echo bekijken waar hij vast zit.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Van sommige vragen hier rollen me écht de tranen over de wangen van het lachen. En dit is er zoëen ! Maar effe serieus: Als je de USB stick er niet op tijd uit krijgt wees er dan open over bij de douane. Het levert je gegarandeerd een hoop gez*k op, maar minder dan wanneer ze je vriend écht van smokkel gaan verdenken.
fremar
7 jaar geleden
Je moet eerst weten waar die usb stick zich in het lichaam bevind,deze kan schade toebrengen in het lichaam.Dus zo vlug mogelijk naar de dokter voor röntgen foto's.Laat de beslissing van hoe hij er uit moet liefst ook aan de dokters over.
Cryofiel
7 jaar geleden
@fremar, de eerste correcte reactie! Al is de stick nog zo goed verpakt, als hij blijft steken zal de spijsvertering het omhulsel op den duur verteren. De schadelijke metalen komen dan vrij - en dat wil je liever niet, zeker niet in je darmen... Daarnaast heb je natuurlijk het risico op een ontsteking, of een inkapseling met mogelijk op den duur een darmblokkade als gevolg. Ook dat is iets dat je liever niet wilt meemaken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Betaalt degene die de weddenschap verloren heeft ook zijn eigen risico, als ie dat nog niet gebruikt heeft? Ik vind het helemaal niet grappig om eerlijk te zijn, wél heel zorgelijk. Dat dat ding er na zo'n tijd nog niet uit is gekomen betekent dat ie ergens vast zit. Die douane is niet z'n grootste probleem, ik zou me zorgen maken om z'n gezondheid. Heeft hij nog geen klachten dan?
Poet
7 jaar geleden
Hopelijk is de stick wel virusvrij
Z512099
7 jaar geleden
Dit is de beste reactie: De stick zit ergens vast en u gaat geopereerd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Z512099:
'De stick zit ergens vast' Dat is maar zeer de vraag. Een USB-stick van normale grootte kan makkelijk ongemerkt in een drol je lichaam verlaten. Je vindt hem dan alleen als je er echt naar zoekt. 'u gaat geopereerd moeten worden' Ook dat is maar zeer de vraag. Als hij vastzit in de maag, dikke darm, begin of eind van de dunne darm dan kan hij met een scopie veel makkelijker verwijderd worden. Overigens vergeet iedereen dat een USB-stick (of willekeurig ander voorwerp) dat 3 weken in je darmen zit doorgaans toch wel klachten moet geven en daar lijkt geen sprake van. De kans dat hij de stick allang uitgepoept heeft lijkt me veel groter.
Neemt niet weg dat een foto wel te verdedigen zou zijn. Een Rontgenfoto of een echo kan allebei; persoonlijk zou ik kiezen voor de rontgenfoto.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"goed verpakt"
Hoe? (een standaard usb stick stelt weinig meer voor)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je geen klachten hebt,denk ik dat je hem allang uitgepoept hebt.maar een foto van je darmen ,is geen overbodige luxe.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is af en toe wat kramp. Maar verder dan dat komt het niet. Daarom hadden we ervoor gekozen om nog even af te wachten. Maar door het overlijden van een familie lid in het buitenland, krijgt het verhaal een andere draai. Hij gaat woensdag vliegen. En ik denk niet dat hij door mag met een usb in zijn maag.. heeft iemand een idee in watvoor tijdsbestek het verwijderd kan worden? Bedankt voor alle reacties iedereen !! :) weet dat het een apart verhaal is haha
Utrecht
7 jaar geleden
Een ingeslikte USB stick gaan ze bij de securtity check niet vinden: zeker de moderne bodyscans scannen alleen de buitenkant van het lichaam.

Het beste antwoord

Als de stick niet te groot is zou je laxerend middel kunnen gebruiken,maar hou er wel rekening mee dat de stick ergens vast zit of schade kan toebrengen aan het spijsverteringskanaal.Laat dit aan de dokters over want zelf gaan experimenteren zou het alleen maar erger maken.
fremar
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als hij er na DRIE weken nog niet uit is, KOMT hij er ook vanzelf niet meer uit.
Vermoedelijk kan het niet direct kwaad, maar zeker op de lange duur kun je beter niet met een vreemd voorwerp in je lichaam rond blijven lopen.
Ik zou dus toch zo snel mogelijk hulp vragen bij de dokter, in eerste instantie om te zien of het ding er ECHT nog zit (weet niet hoe goed hij zijn ontlasting heeft doorzocht al die tijd), en zoja, een afspraak maken over of en hoe het verwijderd moet worden. En dat zou wel een een stuk minder grappig kunnen zijn dan het inslikken was.....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hehe, fijn te merken dat in ieder geval één iemand eraan twijfelt of die stock nog in zijn darmen zit...