Hoe val ik het snelst af door fitness?

Hallo,
In oktober ga ik beginnen met fitness en wil daarmee afvallen. Alleen weet ik niet welke toestellen ik moet gebruiken. Dus welke toestellen zijn het beste als je wilt afvallen en waar moet ik opletten bij voeding??

Weet jij het antwoord?

/2500

Beste Wouter, Ik kan hier een hele boek over schrijven, maar ik ga het toch proberen samen te vatten tot een paar zinnen: Afvallen doe je door cardio-vasculaire trainingen te volgen, dat kan bijv. op de loopband. Niet te intens maar ook niet dat je daar uren over doet. Jouw hartslag dient ong. 70% te zijn van jouw maximale hartslag wil je de perfecte condities scheppen om vet te verbranden. Beste manier om dat uit te zoeken is om volledig tot je maximaal haalbare te hardlopen terwijl je de handvatten vast houdt vd loopband, dan zie je daar je hartslag staan (bijv. 160 of 180 slagen per minuut). Dit kan je vaak niet langer volhouden dan een paar minuten. Met die gegeven kan je op de loopband sporten terwijl telkens jouw hartslag 70% is van dat 160 of 180 slagen per minuut. In het begin hou je het (ruim) een half uur vol. Daarna steeds langer. Houdt er rekening mee dat vetverbranding pas ong. een half uur later op gang komt, dus alles wat je boven de half uur hard loopt is efficiënt. Krachtsport (zonder beweging) zorgt er niet voor dat je afvalt. Zorgt er wel voor dat je stofwisseling sneller gaat werken en dat je meer vlees/spieren aanmaakt, maar daardoor gaat het vet nog niet weg (een mooi voorbeeld daarvan is 'sterke man vd wereld', zij hebben ook een flinke laag vet, terwijl ze wel heel sterk zijn). Je kan/mag krachttraining wel evt. combineren met cardio, maar nooit krachttraining alleen (althans, dat zorgt niet voor het beoogde doel, nl. afvallen). Nu heel kort over voedsel (ik zal me proberen in te houden): wat bij mij geholpen heeft is minder tot geen suiker, minder zout en meer water. Water zorgt er voor dat je minder eetlust krijgt. Oh ja, waar ik ook mee gestopt was is in de late avond veel/warm eten. Dat heeft me ook geholpen. Maar wat mij het allermeest geholpen heeft is stoppen met lekkernijen, in het begin is het moeilijk, maar nu ben ik zodanig 'afgekickt' dat ik het als zondigen zie als ik een ijsje koop. Lekkernijen zit eigenlijk alleen maar troep in, dan heb ik het nog niet eens over suikers en zoute wat er in zit, maar meer de E-nr's, dus wat niet natuurlijk is, zoals conserveermiddelen. Kort door de bocht noem ik dat gewoon "gif". Hoe meer je gaat uitzoeken wat er allemaal in zit, des te minder je trek krijgt om dat te eten. Verder zijn er andere factoren waardoor je af zou kunnen vallen, zoals goed uitrusten/slapen, geen stress, rustig aan doen (behalve bij het sporten niet, haha) etc. Het is n manier v leve

Bewegen brengt effectief minder "voordeel" dan minder eten, maar helpt wel enorm bij afvallen, omdat je spieren opbouwt , en spieren gebruiken meer energie dan vet. Ze zijn echter ook zwaarder ; als je voorheen een behoorlijk slappe hap was, kun je dus in eerste instantie zelfs iets áánkomen. Maar dat is een goed teken. Doe dus niet alleen jezelf wegen, maar vooral ook méten. Het meeste vet verbrand je als je langdurig en niet te intensief traint ; lange (stevige) wandelingen, veel (door)fietsen, en trappen lopen. Dingen die op de sportschool ook wel kunnen maar dan uitermate saai zijn. Zelf was ik die omgeving snel zat en ben mijn beweging in de vrije natuur gaan uitoefenen ; ineens duurde een uurtje niet meer eindeloos maar vloog het om ;-) Maar dat hangt van je persoonlijke voorkeur af, en in hoeverre je de stok achter de deur nodig hebt van wat de sportschool je kost. Het snelst val je af door regelmaat te hebben in je beweging, en daarnaast op je eten te letten. Maar dat is een open deur. Je vraag "hoe val ik het SNELST af " is echter een onjuiste ; je doel moet zijn definitief en blijvend af te vallen. en niet zo snel mogelijk. Alles wat je meer afvalt dan een kilo per week a twee weken (afhankelijk van je startgewicht) komt er uiteindelijk net zo snel weer aan, met rente. Wil je definitief afvallen, dan zul je van anders eten en meer bewegen een lifestyle moeten maken, die je je hele leven kunt volhouden. En als je bij wijze van spreken NU al met tegenzin naar de sportschool gaat, gaat hem dat niet worden. Vind je het daarentegen juist heel erg leuk, dan maak je een goede kans. Maar dan zijn dus de loopband, de hometrainer, de crosstrainer, de stairclimber en de roeimachine de apparaten die je moet hebben. De rest is meer voor als je specifieke spiergroepen wilt trainen. Ook groepstrainingen (dat gehup voor de spiegel) kunnen zoden aan de dijk zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100