Ik heb last van mijn rechter enkel, mijn enkel knakt ook.. hoe kan dit? Ook heb ik last van mijn knieën bij het fietsen, kan iemand helpen?

Ik heb met lopen traplopen, af en toe met rennen last van mijn enkel, als ik mijn enkel een rondje draai knakt die om de minuut ong. en ook als ik mijn voet van boven naar beneden beweeg knakt mijn enkel (dit doet geen pijn) mijn duimen en vingers knakken ook wel maar daar heb ik geen last van. Verder heb ik dus ook nog last van mijn knieën met het fietsen en traplopen maar verder met niets, kan iemand mij helpen? Of moet ik toch naar de huisarts gaan? Ik ben een meisje van 13 jaar en ik doe aan atletiek (4x per week)

Groetjes

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Niet meteen zorgen maken.
Met 13 ben je midden in de groei en helaas groeien je botten en je spieren niet allebei even snel. Ook moet je een beetje leren dat nieuwe "formaat" lichaam te coordineren. Het is dus helemaal niet raar als je in die periode - bij meisjes vaak de vroeger puberteit - last van je benen / knieën / enkels gewrichten hebt.

Het is WEL verstandig een beetje op te letten met sporten, goed op je grenzen te letten, nooit doorgaan als het pijn doet, en misschien even een tandje lager sporten, want door die "onbalans" ben je wat blessure-gevoeliger. Tegen je zestiende heb je je evenwicht bereikt / gevonden , en kun je weer wat gaan opvoeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt!