ik kan niet meer genieten van dingen zoals eerst?

Ik ben zwaar depressief geweest door redenen maar die doen er even niet toe, ik ontmoete een heel lief meisje dat ook later mijn vriendin werd(helaas zit er wel een afstandje tussen) en sinds dien heb ik me niet meer depressief gevoeld en minder onzeker over me zelf.
Maar toch kan ik niet meer genieten van dingen zoals ik dat kon voor de depressie.
Ik ging als voorbeeld naar een stedenreis naar Londen, waar ik me al verheugde sinds de brugklas en eenmaal in Londen vond ik het wel allemaal leuk enzo maar toch echt kunnen genieten zat er niet in.
Als laatste voorbeeld ga ik op vakantie naar een lekker warm land en mijn vriendin mag mee en toch voel ik me niet zo geweldig vrolijk ofzo, meer neutraal.

Is dit een soort fase of ben ik misschien toch niet helemaal van mijn depressie af?
Ik loop wel bij een psycholoog maar die is op vakantie dus daar kan ik niet bij terecht helaas.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Kaito

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik ben trouwens nu 16.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het komt dat het onbezorgde en onbevangen leven dat je als kind en puber hoort te hebben, simpelweg niet meer hebt. Na een depressie verandert er veel. Je bent veel bewuster van jezelf en de dingen om je heen, maar dat zorgt tegelijkertijd ook voor een rem in je emoties.

Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat ik mijn puberjaren ben doorgekomen met de handrem aangetrokken. Natuurlijk ging ik op vakanties en genoot ik ervan, maar het was toch 'anders'. Uiteindelijk trekt dat wel bij, door een verandering in je situatie (school, werk, vrienden, partner) maar het kan soms wel even duren. Streef daar wel naar want het moment en gevoel komt vanzelf.

Overigens ben ik niet depressief geweest. Door een vervelende thuissituatie kwam ik in een isolement terecht en ging het bergaf.