Hoe kan ik mij het best voorbereiden op 3000m rennen in 11minuten?

Hallo, ik wil graag 3000m kunnen rennen in 12minuten. Is het dan beter om bijv. 5000meter rustig te rennen of juist zo snel mogelijk 3000 meter rennen? Mijn doel is om niet afvallen maar echt in een betere conditie krijgen. En is het goed om na het hardlopen nog krachttraing te doen zoals opdrukken, optrekken enz. En de volgende dag te gaan wielrennen?

Bij voorbaat dank!

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om je voor te bereiden op 3000m rennen in 11 minuten, is het belangrijk om je uithoudingsvermogen te verbeteren. Probeer daarom regelmatig langere afstanden te lopen, zoals 5km of 10km. Ook intervaltrainingen kunnen helpen om je uithoudingsvermogen te verbeteren. Probeer ook regelmatig kortere afstanden te lopen, zoals 400m of 800m, om je snelheid te verbeteren.
Bronnen:
4 maanden geleden