Moet ik naar de dokter?

Hallo,

Ik ben maandag gebeten door een hondje dat wel vaker agressief reageert. Eerst leek de wonde zo diep dat ze bijna genaaid moest worden, maar na een tijdje "kwam de huid terug" en was het niet zo overdreven diep meer. Ze heeft echter niet gebloedt (een heel klein beetje, maar is verwaarloosbaar). Het zijn 2 hoektanden die in mijn hand staan.

Nu, donderdag, is de wonde wat rood (infectie?) en is ze nog wat gezwollen.
Ze bloedt ook niet en doet pijn als ik erop duw of tikjes op geef.

Zover ik weet ben ik in orde met mijn tetanusprik aangezien deze nog geldig was voor mijn studie dierenzorg (daar had ik deze namelijk ook voor nodig, maar de dokter zei mij dat deze nog geldig was.)

Ik vond de wonde te miniscuul om meteen een dokter voor lastig te vallen, dus vandaar de vraag: "Moet ik alsnog een dokter bellen?".
Zo niet, moet ik de wonde afdekken met een windel, plakker of open laten?

In bijlage zijn enkele foto's van de wonde.

Alvast bedankt,
Yasmine

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ga naar de huisarts. Hondenbeten kunnen zeer gevaarlijk zijn. Zeker als er volledig door de huid heen is gebeten. In een hondenmond zitten veel bacteriën. Vandaar dat je makkelijk een infectie oploopt hij wonden. Zeker nu de huid rood en pijnlijk word is het zaak om er naar te laten kijken.
Tetanus vaccinatie beschermt je helaas niet tegen alles.