Waarom plassen oudere mannen vaker over de wcbril?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leeftijd maakt geen donder uit ; mannen van alle leeftijden kunnen er een puinhoop van maken. Jammer genoeg heeft niet iedereen het fatsoen om - zeker bij een ander - netjes te gaan zitten.
Ivana
7 jaar geleden
Marleen, kijk eens naar de keurige uitleg van Fremar. Hij verdient dus een PLUS en heeft die ook gekregen.
paulus811
7 jaar geleden
Nou Marleen, vrouwen kunnen er ook wat van. Misschien niet wetenschappelijk, maar bijgaand onderzoekje laat zien dat dames wc's smeriger zijn dan die van de mannen. http://www.hartvannederland.nl/nederland/2007/vrouwenwc-is-viezer-dan-mannenwc/

Antwoorden (1)

Plasproblemen bij mannen komen vaak op latere leeftijd pas voor en worden vaak veroorzaakt veroudering van het lichaam wat gepaard gaat met vermindering van spierkracht, verminderd gevoel en, bij veel mannen, een vergrote prostaat.
Dit kan als gevolg hebben het plassen met horten en stoten of een zwakkere plasstraal en aldus gaat er wel wat naast de wc-bril.
fremar