Al een paar dagen koorts , oor en hoofdpijn , doof: Wat heb ik ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Daar heb je een huisarts voor ga daar eens langs.
Erna55
7 jaar geleden
Naar de huisarts gaan is slimmer dan hier vragen.

Antwoorden (2)

Klinkt als oorgang of middenoor ontsteking.
jc54
7 jaar geleden
Dan ben je verschrikkelijk verkouden, althans, heb je een flink (rhino)virus te pakken dat je luchtwegen en slijmvliezen irriteert. Wij hebben het de afgelopen vier weken allemaal om de beurt gehad, met iets verschillende symptomen maar vermoedelijk wel het zelfde virusje.

Zolang de koorts niet boven de 40 graden is hoef je niet meteen naar de dokter . Aan virussen kan een dokter sowieso weinig doen.

Vermoedelijk zitten je holtes vol slijm. Het beste kun je daarvoor eenvoudige neusdruppels gebruiken ; die lossen het slijm op, waardoor ook de druk op je oren en je hoofd afneemt en je gehoor weer beter wordt. Het kan gerust een week , misschien twee duren voor je weer helemaal boven Jan bent. Neem ook gerust paracetamol (naar behoefte) om de scherpe kantjes er af te halen, en geef je lichaam rust.

Heb je andere symptomen, zoals echt groene slijmafscheiding, hoge koorts of lichte koorts die langer dan drie dagen aanhoudt, dan kan er sprake zijn van een bacteriële infectie, en kun je het best even naar de huisarts. Die zal dan in de meeste gevallen antibiotica voorschrijven, en in dat geval heeft dat ook nut.