Helpt vaak tanden poetsen tegen keelpijn?

Omdat je daardoor minder bacterien in je mond hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Als je alleen de tanden poetst niet.

Poets je naast de tanden ook nog eens de tong, en met name helemaal achterin, dan kan dat zeker bijdragen aan de genezing van de keelpijn.

Vaak heb je bij keelpijn achterop de tong een slijmerige aanslag. Die zitten barstensvol bacteriën. Het beste kan je dan een tongschraper gebruiken. Door het verwijderen van dit slijm krijg je een soortgelijk effect als gorgelen. Dit wordt vaak voorgeschreven bij keelpijn om of met peroxide of met van die tabletjes in water te gorgelen.
En dat geeft een verlichtend gevoel en bevorderd de genezing. Het lichaam hoeft zelf die troep niet meer op te ruimen.

Dus je tong poetsen, en met name achterin, bevorderd het herstel. Combineer je dit met gorgelen, helemaal prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet echt. Te vaak poetsen kan ook je tandvlees irriteren Bijv. 4 x poetsen ofz in een dag. Het beste kan je honing met melk drinken warm melk dan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me niet want als dat echt zou helpen zou tandpasta niet zonder meer gebruikt mogen worden want dan valt die onder geneesmiddelen.

Stel dat je zoals jij stelt daardoor minder bacteriën in je mond zou hebben. Dan hoeft dat ook niet alleen maar gunstig te zijn, want je hebt ook heel veel goede bacteriën in je mond die je daardoor om zeep zou helpen.

Dan bereik je juist het tegenovergestelde en zou je dan juist eerder keelpijn kunnen krijgen.

Een simpel middeltje tegen keelpijn is gorgelen met een of twee theelepeltjes zout opgelost in een kopje lauw water.
Ceeve
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of met zwarte bessensap, daar zou een antibacteriele werking in zitten. Mij helpt t, naast veel fisherman's friends. Veel slikken, boel nat houden met iets verzachtends.
Nee het is gewoon tandenpoetsen je tanden worden gewoon schoner veder niets