Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is voor een raadsel waarom werkt het volgende:?

Wanneer ik de hik heb en vervolgens ga staan en dan al met mijn hoofd voorover gebogen een slok water neem is de hik spontaan verdwenen!

Wie kan mij dit uitleggen? Een collega vertelde me deze truc die wonder bij wonder ook nog blijkt te werken!!

Toegevoegd na 39 seconden:
woordje 'mij' in de vraag was ook spontaan verdwenen ;)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie hem! mij

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit is inderdaad een van de meest effectieve manieren om van je hik af te komen.

Door het vooroverbuigen ontspant het middenrif zich en
verdwijnen de samentrekkingen.

De oorzaak van de hik zijn namelijk plotselinge, krampachtige en onwillekeurige samentrekkingen van het middenrif. Het middenrif is de spierplaat die de borstkas scheidt van de buikholte.

Het kenmerkendegeluid van de hik wordt veroorzaakt door de snelle, klinkende inademingen die plotseling worden afgebroken door de sluiting van de stemspleet.

Andere bekende huismiddeltjes tegen de hik zijn onder andere de adem inhouden, hierdoor stijgt het gehalte aan kooldioxide wat de hik tegenwerkt.
Ook een stukje brood eten zou moeten helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hik is krampachig samentrekken van het middenrif, waarschijnlijk ontspant je middenrif makkelijker door die houding
er zijn trouwensnog meer middeltjes, zoals adem inhouden, of een kopje water drinken via de ächterrand van het kopje, dus over het kopje heendrinken eigenlijk
(Lees meer...)
anneliez
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We kunnen elkaar de hand schudden ;)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing