Wat kan ik het beste doen tegen buikpijn?

Ik heb de laatste tijd erg veel buikpijn, en dan zit ik vaak en lang op het toilet. Dit is vooral tijdens schooltijd hartstikke vervelend, en het doet dan altijd heel erg veel pijn. Kan ik hier iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Morgen een afspraak maken bij de dokter, voor de zekerheid.
Als je dit niet eerder had kan er wat mis zijn, dus voor je eigen bestwil even naar laten kijken en niet mee rond blijven lopen.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, en nogmaals beterschap ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat in ieder geval ook bloed prikken op ontstekingswaarden! Wellicht heb je een ontsteking in je darmen. Crohn en Collitis Ulcerosa geven dezelfde klachten maar wordt vaak laat gediagnosticeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
friezin, goeie tip.
Een prikkelbare darm kan veel klachten geven. De belangrijkste zijn buikpijn en ontlastingsproblemen. Meestal komen en gaan de klacht in periodes. Sommige mensen voelen constant een zeurderige pijn. Hoe deze klachten ontstaan is niet precies bekend. De bewegingen van de dikke darm kunnen een rol spelen of de gevoeligheid van de darmwand. Deze kan extra prikkelbaar zijn. Ook een combinatie van een gevoelige darmwand en gestoorde darmbewegingen komt voor.

Goed en gevarieerd eten is nodig voor een goede darmwerking. Met name vezelrijk voedsel gecombineerd met voldoende drinken. Twee liter vocht per dag wordt aanbevolen. Als u zelf merkt dat stress een rol speelt bij het verergeren van uw klachten, probeer dan stressvolle situaties te vermijden, en voldoende ontspanning te zoeken. Een regelmatig leven met voldoende lichaamsbeweging is ook belangrijk. Blijven de klachten langer bestaan of heeft u veel last, ga dan naar uw huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem altijd een paracetamol. Maar jij zegt dat je veel buikpijn hebt. Ik zou toch een afspraak maken bij de huisarts. Misschien is het wel geen buikpijn maar spierpijn. Daar heb ik ook wel eens last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga MORGEN naar je huisarts, leg daar je klachten voor en laat ook je bloed prikken op ontstekingswaarden! Deze klachten kunnen wijzen op een ontsteking in de darmen. Dat zal dan zeker nader onderzocht en behandeld moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste tijd, schrijf je. Dus daarvoor niet.

Probeer eens terug te denken of er sinds die periode iets erg veranderd is in je leven? Herrie thuis, stress op school, andere minder leuke dingen?

Drink je genoeg water/vocht? Daardoor blijft je ontlasting ook wat minder dik. Want dikke ontlasting kan een vervelend gevoel geven.

Niets van dit alles? Dan even naar je dokter. Die kan je helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je buik moet rusten je moet ook een middeltje doorslikken
of ga naar de huisarts