Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is Vaseline (petroleum jelly) schadelijk voor je als je dit inslikt?

Ik bijt ernstig op mijn nagels en ik smeer met regelmaat Vaseline op mijn nagels nadat ik heb gebeten. Dit doe ik zodat ze minder zichtbaar zijn want Vaseline is heel vettig. Verder de hoop ik daarbij ook meteen stoppen met bijten nadat ik een bijtsessie heb gehad. Regelmatig bijt ga ik dan toch door met het bijten van mijn nagels in lichtere mate. Waardoor ik kleine hoeveelheden Vaseline in mijn mond krijg. Vaak probeer ik ook zo min mogelijk erop te bijten alhoewel dit lastig voor mij is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
23.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je per ongeluk wat vaseline binnen krijgt, is dit niet direct schadelijk voor je gezondheid. Het eten van grote hoeveelheden vaseline wordt natuurlijk afgeraden, dat is namelijk wel schadelijk en het heeft ook geen nuttig of bewezen effect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De uitvinder van Vaseline was zo overtuigd van de medische werking van het product, dat hij er een eetlepel van per dag op at! Die man is 96 geworden, dus misschien is het zelfs wel gezond! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding