Hoe kom ik aan een medische verklaring?

Ik heb een zenuwaandoening aan mijn voet. Ik golf graag maar ver lopen kan nu niet meer. Op de golfbaan kan ik alleen een golfwagentje krijgen na overleg van een medische verklaring. mijn huisarts wil die niet geven, mag niet van de knmg.Dit is de beroepsvereniging van medici/ artsen in
nl. Hoe kom ik nu aan een dergelijke verklaring

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Vraag om je arts een verklaring waarin hij aangeeft dat je bij hem in behandeling bent vanwege problemen met je voet, maar dat hij geen medische verklaring af mag geven vanwege zijn berioepsvereniging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zou een andere arts om een second opinion kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je niet meer behandelt artsen (neuroloog, internist, eventueel Fysiotherapeut) vraag die eens, en anders vraag op de golfclub waar je daar voor heen moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Een arts mag geen informatie aan derden geven. Ook niet op verzoek van de patient zelf (de patient zou dan namelijk onder druk gezet kunnen worden door bv een werkgever).
Als de golfbaan (of willekeurige andere organisatie) een medische verklaring wil zullen ze daarvoor zelf een arbo arts moeten inschakelen (aldus mijn huisarts). Doen ze dat niet dan nemen ze daarmee jouw eigen verklaring aan voor geldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een sportmedisch onderzoek (soms sportkeuring genoemd) laten doen. Je geeft dan van te voren op dat je specifiek voor de sport golf (en misschien nog andere sporten) onderzocht wilt worden. Controleer van te voren wel even bij de golfbaan of de rapportage die je dan krijgt voor hun voldoende is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook bij je huisarts een brief aanvragen waarin staat wat je klachten zijn en wat hiervan de gevolgen zijn.
dit zal de huisarts zonder problemen voor je uitdraaien want het is gewoon een soepverslag waarin staat welke klachten je hebt, medicatie en eventueel de doorverwijzing naar specialist.
dit is geen medische verklaring maar word wel geaccepteerd op de golfclub voor een golfwagentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat die golfclub niet eens het recht heeft een dergelijke verklaring van jou te eisen. Een arts mag namelijk een derde geen inzage verschaffen in jouw medische toestand c.q. jouw ziektesituatie.
Je kunt de golfclub eens vragen of ze persé wel een medische verklading bedoelen. Volgens mij willen ze namelijk alleen maar weten of jou echt iets mankeert omdat ze vermoedelijk niet veel van die karretjes bezitten.
In dàt geval zou je kunnen volstaan met een opgave van je arts waarin hij hen meedeelt dat het lopen van jou tijdelijk op onoverkomelijke bezwaren stuit.
En een dergelijke verklaring zal hij je n.m.m. zonder meer verstrekken.