Is dit een oogprobleem?

Hallo
Ik ben een jongens die een vraag heeft dus als ik naar een object staar en niet knipper vervormd het gezichtveld rond de object alleen als ik niet knipper ik dacht dat het glaucoom maar ik heb 2 maanden geleden AL een controls gehad en ook 9 maanden geleden voor mijn netvlies en oogbaldruk en het was inorde Aub zo snel mogelijk antwoorden

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
en als je wel knippert is er niks aan de hand? gewoon blijven knipperen dus.
Amadea
7 jaar geleden
Het is juist goed voor je ogen om vaak te knipperen.

Antwoorden (1)

Nee, het is geen oogprobleem maar een hersen"probleem".
Je ziet met je hersenen, niet met je ogen.
Je hersenen kunnen er dingen bij fantaseren of juist dingen weglaten.
Zo zien we een gezicht op de Maan en op Mars.
We zien in de wolken een olifant of de kerstman.
We kunnen woorden lezen die er niet staan, maar waarvan je hersenen denken dat dat er wel zal staan.
Als je naar een stofje tuurt lijkt het te bewegen.
En ga zo maar door.
Nee, ik denk niet dat er iets met je ogen mis is.
Reddie
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Wimkees: virtuele plus.
Reddie
7 jaar geleden
@wimkees, hartelijk dank voor je correctie ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje voor de reactie moet ik me zorgen over maken want heb visinual snow en dacht dat daar iets mee te maken heeft en wat is interpunctiefobie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar ik bedoel het object word nie wazig maar er rond wel en soms krijg ik dan de vlekken te zien ik dacht van een trage oogzenuw ofzo want meestal als ik naar een tv kijk ziek ik de ruit opnieuw in vlekken