Hoe blijf je jezelf terwijl er volop in je huis gewerkt wordt door vreemden?

Binnenkort moet er geklust worden in mijn huis. Ik heb dan dus een paar dagen enkele klussers over de vloer.
Ik wordt altijd zeer onrustig als er vreemden in mijn huis zijn en weet dan absoluut niet wat ik met mezelf aanmoet.
Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeten ze in je hele huis zijn, of hou je ook een kamer over waar ze niet komen?

Indien het laatste: maak van die kamer je toevluchtsoord. Zorg ervoor dat je daar alles hebt wat je nodig hebt. Zorg ervoor dat je daar kunt slapen, eten en eventueel werken. Voor nu wóón je even in die kamer, en de andere kamers zijn de buitenwereld. Zo hou je een veilige plek.

Verder ervoor zorgen dat de klussers jou zo min mogelijk nodig hebben. Wijs ze waar dingen zijn, zet één keer een grote pot koffie en wijs waar ze verder zelf koppen en meer koffie kunnen vinden, en laat ze zoveel mogelijk hun eigen gang gaan.

Op deze manier kun je je eigen plekje goed scheiden van de klusplek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me net voor:) +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die min ? Van mij +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag dat niet aan mij,kheb er ook een,en heb suzy plus gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, zelf kan ik er niet mee zitten hoor. Ik heb nou eenmaal een anonieme minnaar. Zolang een min niet wordt vergezeld van een steekhoudende reactie, zie ik het als compliment!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suzy,we hebben toch niet dezelfde he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, zou zomaar kunnen, de bigamist!

Andere antwoorden (5)

Ik zou zelf iets doen waarbij je aandachtig moet blijven. Aldus kan je die klussers makkelijker negeren en hoef je niet constant te denken voor wat een rommel ze maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet van welk bedrijf de klussers zijn, dan neem je je waardevolle spullen mee, en geeft de sleutel aan de leider van dde klussers, en ga je zelf iets anders doen. Zoals bij iemand op bezoek of winkelen enz. En als er iets weg is of beschadigd, dan weet je bij welk bedrijf je moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het mogelijk is op n kamer waar ze niet komen iets voor jezelf te gaan. Ga bv strijken,een boek lezen,enz. Als de klussers je nodig hebben,kloppen ze wel ff op de deur . Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef in ieder geval koffie aan de arbeiders, dat wordt erg gewaardeerd.
Zoek dan een rustig plekje in het huis en doe je ding, bijvoorbeeld werken op een laptop of lekker op het internet surfen.
Vragen beantwoorden op goeievraag.nl

Ik weet uit ervaring dat je niet geheel jezelf kunt zijn want je moet je toch aanpassen aan het fijt dat er vreemden in je huis rondlopen.

Je kunt ook interesse tonen in hun werk en geinteresseerd meekijken naar hun werkzaamheden.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ook gehad, ik heb in de garage een tuintafel en stoelen neergezet , een koffiezetapparaat en suiker, melk, koekjes, ik had echt geen zin om een paar keer per dag met hun koffie te drinken.
De bouwvakkers vonden het zelf ook heel prettig, dus als je een plekje over hebt, dan kun je het misschien zo oplossen.
Voor de rest ben ik het met mijn voorganger eens, zoek een plekje voor jezelf in je huis en zorg dat je alles bij de hand hebt, of maak van de gelegenheid gebruik om lekker te gaan winkelen, uitgestelde visites af te leggen of iets anders te doen wat je leuk vindt.

Ik weet hoe het voelt en ik wens je veel sterkte en succes!