Ervaring heb ik er niet mee, maar ik kan informatie erover opzoeken. Daardoor kan ik jou vertellen dat het niet gegarandeerd is dat de fractuur na 30 dagen gips hersteld is.

Bij een marsfractuur hoeft de voet niet meteen in gips. Vaak kunnen minder zware therapieën al voldoende helpen om je pijnvrij te laten lopen. Podotherapeutische zolen kunnen de voet ondersteunen en een mogelijke afwijking corrigeren. In afwachting van de zolen kan een podotherapeut de voet intapen. Het is belangrijk om de voet minder te belasten en rust te geven. Het is hierbij gunstig om stevig stijf schoeisel te dragen (zoals bergschoenen).

Bij forse klachten kan er later alsnog voor gekozen worden om de voet in te gipsen. Het kan weken tot zelfs maanden duren voordat de marsfractuur genezen is.
Amadea
7 jaar geleden
tikrit
7 jaar geleden
Dankjewel Amadea, ik strompel al 2 jaar rond op hoge wandelschoenen met harde zool en vraag me af of het nog zin heeft om naar gips te vragen na zo lange tijd. Er is toch wel een drempel, want gips lijkt me ook geen pretje