Wat is de knobbel achter mijn hoor?

Ik heb een soort knobbel achter mijn oor en ik weet niet wat het is.
Ik ben 15 en heb last van acne en daarbij ook ontstekingen diep in de huid op plekken op mijn hoofd maar dit lijkt er niet op.
Het is een hobbeltje van ong. 2 cm, hard, als ik er op druk doet het een heel klein beetje zeer en ong. 3 cm van mijn oor af. Naast dat het een bobbeltje is zie ik geen verdere bijzonderheden. Ik weet niet hoe lang ik het al heb.
Wat kan het zijn?

Toegevoegd na 25 minuten:
hoor = oor

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Lijkt me waarschijnlijk een vergrote lymfeklier. Achter je oor zitten die namelijk ook. Door ontstekingen in je gezicht kunnen juist die lymfeklieren vergroot raken, zeg maar als onderdeel van je afweer.
Ze voelen dan aan als een soort ovale knikkertjes, de huid kan je er vrij overheen bewegen. Door de ontsteking zijn ze dan wat gevoelig tot erg pijnlijk.

Eventueel kan het ook nog bijvoorbeeld een atheroomcyste zijn (die zitten juist vast aan de huid) of bijvoorbeeld een lipoom (vetbultje.)

Natuurlijk kan ik via GV geen zekerheid bieden, daarvoor zal je naar je huisarts moeten gaan.