waarom vinden mensen een scheet grappig ?

Het klinkt misschien raar en belachelijk, maar in mijn klas heeft iemand een nogal luide scheet gelaten, en iedereen(ikzelf ook) moest lachen
Nu vraag ik mij af, waarom lachen wij met een scheet ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
SimonV
7 jaar geleden
Hier staat een verklaring: https://www.quora.com/Why-is-flatulence-funny Al moeten we ook lachen als we 'm zien aankomen:
https://www.youtube.com/watch?v=N-z05l12WX4
Ivana
7 jaar geleden
Soms lachen mensen uit plaatsvervangende schaamte. Het is dus niet echt lachen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook grappig is dat deze vraag OVER een scheet alleen al ,mij en bezoeker deed lachen :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
XD

Het beste antwoord

Scheten laten is een soort taboe,men vindt het 'smerig'....dat hoor je niet te doen als 'beschaafd welopgevoed mens'. Zo wordt het je als kind al bijgebracht . Vooral vrouwen vinden het gênant als het hen overkomt in gezelschap, mannen zien er eerder iets stoers in als je het doet onder vrienden, bij een vrouw echter zullen ze het ook niet snel doen als ze die niet kennen. De meeste vrouwen zullen het niet waarderen en schrijven de man met zulke manieren al bij voorbaat af als hij het normaal vindt, zeker in bepaalde kringen.
Is het echter een vaste partner dan doen ze het vaak beiden in elkaars gezelschap, dan wordt het eerder als iets natuurlijks gezien en dat is het uiteraard ook. Daarbij is het ook niet goed om ze 'in te houden' omdat het gassen zijn die het lichaam kwijt moet. Je probeert echter om dit niet in gezelschap te doen, maar zondert je even af als je hem 'aan voelt komen'.

Soms voel je het echter niet aankomen en dan overkomt je het juist als je in gezelschap bent. Omdat iedereen weet dat degene die het overkomt, zich enorm opgelaten zal voelen, zullen de mensen gaan lachen. Vaak is het geluid al reden genoeg, want dat kan heel vreemd klinken...een harde knal...fluitend...lang brommend of als een zweepslag....er zijn vele klanken mogelijk, maar iedereen zal lachen.
Sommigen zullen als soort plaatsvervangende schaamte lachen om het niet te dramatisch te maken voor die persoon en ook zullen er mensen zijn die het als leedvermaak doen, omdat ze die persoon toch al niet mochten en het prima vinden als die eens in zijn/haar hemd staat. Mensen zullen er dus verschillende achtergedachten bij hebben, waarom ze lachen. Als alle mensen vervolgens lachen, doe je automatisch mee, ook al vind je er niets grappigs aan....je valt anders zo op en 'je bent humorloos'.
Het bekende schaapjesgedrag en het spiegelen onder mensen..... meedoen met de rest
om maar niet op te vallen.

Bij kinderen zal er geen gedachte bij zijn....die zijn spontaan en reageren meteen. Poep is vies, scheten laten mag niet als er anderen bij zijn en alles wat niet mag is al bij voorbaat leuk en spannend. Denk maar alleen aan ome Willem (als je die kent van tv) de kids gingen uit hun dak als hij alleen maar 'broodje poep' zei, want "bah ome Willem, dat zeg je toch niet?" Op dat moment zaten ze gewoon te wachten (^0^)
Dat geldt ook voor een scheet...samen met het geluid erbij is het een gegarandeerde 'gangmaker' voor onbedaarlijk lachen. Met name vanwege het grappige geluid!
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord