Lang ongesteld, urineverlies en vaak naar de wc. Wat is dit?

Ik heb een heel raar probleempje waar ik eigenlijk niet mee naar de dokter durf. Ik ben nu 17, bijna 18 en ik ben sinds 10 april ongesteld (aaneensluitend). Normaal ben ik altijd heel regelmatig en duurt mijn menstruatie 3 dagen. Dat is al sinds mijn 12e al zo. Nu ben ik er nog steeds niet van af en ik moet nu ineens ook super vaak naar de wc, terwijl ik niet heel veel drink. Soms merk ik het niet eens en heb dan ineens mijn hele onderbroek nat.

Mijn urine ziet er wel normaal uit. Het is lichtgeel tot bijna transparant.

Dus heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik schaam me heel erg voor dit probleem.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De oorzaken kunnen heel divers zijn....probleem met de sluitspieren....hormonale oorzaak.....bekkenbodem en zo zijn er veel dingen te bedenken die dit kunnen veroorzaken. Feit is dat het niet normaal is en dan ga je naar een deskundige die onderzoeken kan wát de precieze oorzaak is. Met langdurige menstruatie moet je dat zeker doen, want abnormaal bloedverlies kan op den duur allerlei vervelende lichamelijke klachten geven. Denk aan ijzergebrek ofwel bloedarmoede, met de daarbij behorende vermoeidheid. Heb je er ook altijd de menstruatiepijn bij, dan kan het je sociale leven flink belemmeren. Blijf er dus niet mee doorlopen! Bedenk dat je bij lange na de enigste niet bent, het is een van de meest voorkomende klachten bij vrouwen. Er is dus niets om je voor te schamen. Langdurige menstruatie kan vaak al verholpen worden door de juiste medicatie of een simpele behandeling. Komt het niet door een infectie of dergelijke kleine oorzaak dan wordt je doorgestuurd naar de gynaecoloog, die alles van binnen kan bekijken. Het kan ook door poliepen komen of een vleesboompje in de baarmoederholte...de gynaecoloog kan dit bij een kijkoperatie meteen verwijderen. In elk geval ben je het dan kwijt en kan het niet aangroeien, want dan ben je verder van huis. Bij de huisarts kan je uiteraard aangeven dat je schaamtegevoelens hebt (je bent echt niet de enigste) en wellicht stuurt hij je dan door naar een vrouwelijke gynaecoloog. Die zijn er namelijk ook en dat kan veel schelen voor je gevoel althans ;-) Ongewild urineverlies kan ook simpel worden behandeld in veel gevallen. Bekkenbodemspieren moeten echter ook worden gesterkt door een fysiotherapeut en soms is medicatie alleen al genoeg. Maar doe er iets aan! Ga naar de huisarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100