Hoe zorg ik ervoor dat ik niks hoor in een lawaaierige omgeving?

Stel dat je in de metro of in het vliegtuig zit en je wilt absoluut geen geluid horen, omdat je bijvoorbeeld in alle rust een boek wilt lezen.

Je kunt natuurlijk earplugs gebruiken van schuim of siliconen, maar dat werkt slecht en je hoort nog steeds geluid.

Ook noise-cancelling koptelefoons en oordoppen zijn geen optimale opties, omdat je muziek moet afspelen om geluiden van buiten te filteren. Maar dan hoor je dus nog steeds muziek.

Toegevoegd na 11 minuten:
En doof worden is natuurlijk ook geen optie.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K
Amadea
7 jaar geleden
Oostindisch doof worden kan ik zelf heel goed, en dat helpt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar kun je niet voor zorgen:
https://www.alpine.nl/blog/geluidsdichte-oordopjes-voor-complete-stilte/
Z512099
7 jaar geleden
Oordoppen in was, die helpen nog het beste, maar dan hoor je je eigen hartslag.
paulus811
7 jaar geleden
Ik heb een noise cancelling hoofdtelefoon (AKG K 490 NC) en daarvan kun je NC activeren zonder muziek. Het werkt zelfs zonder de kabel te hebben aangesloten. Het effect is verbluffend, maar geluiden die niet 'voorspelbaar' zijn, zoals bijvoorbeeld een gil, hoor je nog steeds al is het een stuk zachter. En wil je wel muziek afspelen, dan klinkt deze bijzonder goed.

Het beste antwoord

Dat kan niet. Zelfs als het mogelijk zou zijn om je oren volledig dicht te stoppen, zul je altijd nog geluiden horen omdat het bot ook geluid geleidt. Je zult dus moeten zoeken naar een manier waarop het voor jou zo dragelijk mogelijk is. Sommige mensen zijn tevreden over op maat gemaakte oordoppen, en je zou ook kunnen uitproberen of white noise of een variant daarop (purple noise) of bijvoorbeeld het gebruiken van natuurgeluiden in combinatie met een noise-cancelling headphone prettig voor je is. Of een combinatie van oordoppen met een koptelefoon voor over je oren waar je dergelijke geluiden door speelt, of desnoods meditatietechnieken oefenen om je mentaal beter af te kunnen sluiten voor het geluid. Maar helemaal stil gaat het gewoon niet worden. Helaas (dat zou ik met mijn huidige buren ook wel graag willen namelijk..).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan denk ik aan oorkleppen die ze bij de bouw e.d. gebruiken. Veel beter dan dat krijg je niet. Als het dan nog niet genoeg is, daaronder nog oordopjes doen. Mocht dát niet werken, dan helpt alleen daadwerkelijk doof zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook daar hoor je nog van alles doorheen hoor. Ook als je daar nog oordoppen onder hebt. Daarbij doet het enorm pijn op je hoofd en kaken. En ja: ik heb het geprobeerd. Zoals ik al schreef: lawaaiige buren. Maar je hoort én voelt daar veel geluiden ook gewoon doorheen.