Zijn American Spirit Sigaretten echt gezonder als andere Sigarettenmerken?

Ik heb mij vandaag voor het eerst American spirit sigaretten gekocht de gele pakking omdat steeds meer mensen zeggen dat deze sigarettenmerk gezonder is omdat er geen toevoegingen in zitten bijvoorbeeld parfum en smaakstof.
Klopt dat zijn deze gezonder als andere merken?
Dat rare is dat ook bij deze sigaretten ook op de pakking staat dat roken dodelijk is en dan staat er nog bij wij voegen aan onze hoogwaardige tabak geen additieven toe en gebruiken uitsluitend hele bladeren zonder nerven-geen opgeblazen tabak en evenmin folietabak..............en dan staat er roken is schadelijk ook al voegen wij geen additieven aan de tabak toe........
Misschien kan mij iemand antwoord geven om ik snap dat niet helemaal,mensen zeggen dat deze merk gezonder is als andere merken en doch staat er op dat roken schadelijk is,waarom is pure tabak dan ook schadelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meen je dit nou serieus? Tabak is gewoon schadelijk! Stoppen met die rommel en jezelf niet wijsmaken dat er ook gezonde varianten van roken zijn...
sterredag
5 jaar geleden
Aparte antwoorden hier.
Hoewel roken altijd slecht is. Dus daarom die waarschuwing. Is roken zonder toevoegingen iig Minder schadelijk. Gezonder dus, maar niet gezond. Want verbrand suiker roken is idd slechter dan geen verbrand suiker roken. Als eerste stap om te stoppen een prima alternatief dus.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Voor de mensen die dit deze tijd nog leest en er benieuwd naar zijn.
American Spirit bevat inderdaad zoals elk ander sigaret of shag gewoon nicotine. En ja nicotine is verslavend. Maar het verschil wat American Spirit niet heeft en de andere merken wel hebben zijn de extra verslavende stofjes welke ze hebben toegevoegd in alle jaren om hun tabak te blijven roken. Oftewel, je kan dit tabak heel goed gebruiken als je wilt stoppen met roken. Gebruik American Spirit 3 maanden gewoon op dezelfde manier als hoe u uw vorige tabak ook gebruikte. En probeer dan na die 3 maanden te stoppen met roken. Dan bent u gewend aan American Spirit en mist u niet al die verslavende stofjes niet welke u wel zou missen als u zou stoppen met ander tabak. Dit betekent niet dat je dan wel makkelijk kan stoppen. Maar waarschijnlijk wel makkelijker. Want iedereen die gestopt is met roken weet dat het erg lastig is. Conclusie.
Het is waarschijnlijk makkelijker om te stoppen met American Spirit dan andere tabak.

Antwoorden (4)

allereerst wil ik zeggen dat roken altijd schadelijk is, behalve de elektrische van tell sell waar geen tabak in zit.

tabaksrook tast je rode bloedcellen aan hierdoor blijft er minder goed zuurstof aan vast zitten, maar juist beter een andere stof dat volgens mij HO heet, dit is slecht voor de gezondheid, je organen krijgen minder zuurstof en functioneren dus minder goed.
tabaksrook tast je longen aan wat bij iedereen bekend is met gevolgen
als er geen stoffen bij zijn toegevoegd zit er geen of minder nicotine in, door nicotine raar je verslaafd, als dit er niet of minder in zit zou je zeggen dat je dus minder rookt en gezonder zou moeten zijn, wat ik zelf betwijfel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er bestaan geen gezonde sigaretten, american spirit is ook kankerverwekkend. van evt. hilpstoffen krijg je doorgaan geen dodelijke ziekte. het kan iets gezonder zijn die er uit te halen maar de echte boosdoeners zitten er nog gewoon in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste medicijn is géén medicijn. Het is beter om niet te roken, dan om dit wel te doen. Het is alleen goed om tabak (onbewerkt en zonder toevoegingen) te roken, als jouw zelfgenezend vermogen niet in staat is om de verlangde genezing op eigen kracht te bewerkstelligen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, ik moet je teleurstellen. Geen enkele sigaret is gezond.

Dus stop er maar gauw mee. Je bent immers al een beetje op weg door naar een wat gezonder alternatief te zoeken.

Groetjes,

Ton