Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn kat met vlooienband aaien?

Vraagje, kan ik mijn kat met vlooienband gewoon aaien? Of moet ik constant mijn handen wassen? En kan mijn zoon van 12 deze kat ook aaien?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K
Ivana
7 jaar geleden
Je kunt veel beter bij de dierenarts druppels halen. Die worden in de nek bij de kat aangebracht en trekken verder in de huid. Probleem opgelost.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voorzichtigheid blijkt geboden:In Frankrijk zijn ze verboden.
De specifieke gevaarlijke stoffen zijn dimpylate (diazinon), tetrachlorvinphos of propoxur. Er wordt zelfs beweerd dat huidcontact met een hond of kat die een vlooien- en/of tekenbandje draagt, risicovol zou zijn voor (kleine) kinderen.
(Lees meer...)
fremar
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Plus.
Met kleine kinderen oppassen, die aaien en steken daarna hun vingertjes in de mond. De eerste dagen geeft een vlooienband vaak allergische reacties bij de mens, prikkende ogen, niesen enz. Later is het minder, maar sommige mensen hebben er blijvend last van. Nee, helemaal gezond is het niet voor een mens, maar als je de band niet aanraakt kan het eigenlijk geen kwaad.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding