Waarom word ik misselijk wanneer ik langer dan dertig minuten met de iPad of ander beeldscherm werk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je misschien een beeldscherm bril nodig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit van een beeldschermbril gehoord, zal eens opzoeken. Mijn ogen zijn overigens uitstekend.

Het beste antwoord

Soort van bewegingsziekte, je focust je te sterk op de bewegingen op het scherm.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor het antwoord.
Nooit bij stilgestaan, maar zou inderdaad goed kunnen!
Ik heb vrij veel last van bewegingsziekte (wagenziek, vliegziek etc.)!

Andere antwoorden (2)

wat Ritsuka zegt zou heel goed kunnen, een soort van wagenziek dus, maar het is ook mogelijk dat het aan je ogen ligt, want je kijkt naar voorwerpen die dicht bij zijn,dus je ogen moeten zich constant in stellen op dicht bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mischien ben (overgevoelig) voor de:
Elektrische en magnetische velden worden in drie verschillende frequentiegebieden uitgezonden. De horizontale afbuigspoelen zenden hoofdzakelijk uit in het frequentiegebied van 15 - 35 kHz. Extreem laag-frequente (ELF) velden van 50 of 60 Hz komen van het lichtnet, transformatoren en de verticale afbuigspoelen. Ten slotte komen zwakke signalen in het radiofrequente gebied (RF) uit de elektronische circuits in de VDU en van signalen van de computer.
Statische elektrische velden doen zich ook voor, in het bijzonder als de luchtvochtigheid laag is, door de cumulatie van elektrische lading door de elektronen en ionen die de voorkant van het scherm raken. Daarnaast wordt hoog-frequent of ultrasoon geluid -soms hoorbaar als een hoge fluittoon- uitgezonden door verschillende VDU-onderdelen, met name door de circuits van de horizontale afbuigspoelen.
In een kathodestraalbuis wordt zeer laag-energetische röntgenstraling geproduceerd. Het glazen scherm is echter dik genoeg om deze straling volledig te absorberen.

Ik ken wel meer mensen die zich zelfs ziek voelen ook van een mobiele telefoon.

Hou rekening met jezelf en beperk de minuten voordat je misselijk wordt.

Je kan het ook goed testen wat je ervaart als je op de tv-afdeling van de mediamarkt gaat staan, daar is het 1 en al stralingsenergie met al die beeldschermen.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Misschien ben je...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou best kunnen! +
Ritsuka
11 jaar geleden
Gezien de hoeveelheid electronica overal zou je toch continue last moeten hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het opzoeken. Ingewikkelde info maar zal er eens induiken. Ben sowieso wel vaak misselijk maar opvallend bij gebruik van beeldscherm van dichtbij. Ga erop letten. Dank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka mischien is dit net te geconcentreerd.
En met het overige heb je meer luchtstroom om je heen, doordat je in beweging bent.
Ik verzin dit ook maar als mogelijke verklaring. @eddijst thnx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zelfs een combinatie van bewegingsziekte en gevoeligheid voor straling? Aan de andere kant het moet toch niet gekker worden als je al wagenziek wordt van een iPad..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk is het een optelsommetje.
Sommige mensen zijn erg gevoelig voor van alles wat.
b.v. overgevoelig vor harde geluiden, sterke geuren, felle kleuren, snel bewegende voorwerpen, statische electriciteit, erg droge lucht in huis, electrisch veld van T.V. beeldschermen enz.
Dus denk ik meer in de richting van HSP mensen.